افزایش بهای بلیت‌های برخی اماکن گردشگری استان فارس تا شش برابر

شنبه, 4ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

عکس آرشیوی از گردشگران نوروزی در حافظیه شیراز

عکس آرشیوی از گردشگران نوروزی در حافظیه شیراز

هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی از افزایش تا شش برابری بلیت‌های برخی اماکن گردشگری در استان فارس، شماری از مسئولان استان می‌گویند که این تصمیم «ملی» و سراسری است و توسط دولت اتخاذ شده است.

چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش بهای بلیت‌های اماکن گردشگری در فارس، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در این استان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا تأیید کرده که نرخ این بلیت‌ها پنج تا شش برابر افزایش یافته است.

به گفته محمود فخری «دولت تمام پول ناشی از فروش بلیت فضاهای تاریخی و گردشگری استان فارس را مستقیماً به حساب خزانه واریز می‌کند و در مرحله بعد اقدام به تقسیم این مبلغ میان فضاهای تاریخی تمام استان‌ها می‌کند.»

فخری در حالی که این نحوه تقسیم درآمد ناشی از فروش بلیت را «مصداق بی‌عدالتی» خوانده، بر «لزوم هیئت‌امنایی کردن فضاهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان تأکید کرده است.

او افزوده که در این صورت هزینه محل بلیت‌فروشی هر مکان به خود آن تعلق می‌گیرد.

افزایش چندبرابری بهای بلیت امکان گردشگری فارس در حالی رخ داده است که محمد فرخ‌زاده، معاون امور گردشگری استاندار، روز یکم فروردین درباره آن ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته بود که تصمیم‌گیری در این باره در سطح استان انجام نشده بلکه توسط «دستگاه‌های متولی» صورت گرفته است.

محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز، که متولی چند موزه نظیر نارنجستان قوام، باغ ارم و موزه تاریخ طبیعی است، در روزهای گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا دلیل افزایش بهای بلیت را «تورم در همه بخش‌ها» عنوان کرده و گفته بود: «حفظ و نگه‌داری اماکن گردشگری و تاریخی و فرهنگی هم هزینه‌های سنگینی دارد.»

در همین حال علیرضا پاک فطرت، ‌نماینده شیراز و زرقان، افزایش غیرمنتظره بلیت‌های امکان گردشگری را «بسیار مبهم» و «غیر قابل قبول» خواند.

او گفته با توجه به «جو ناامیدی در کشور»، «دولت باید در جهت افزایش میل به سفرهای داخلی و ایجاد جذابیت، هزینه بلیط اماکن تاریخی را رایگان کند.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.