محمود بهشتی لنگرودی به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

چهارشنبه, 15ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی معلمان توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب لنگرود به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی به جزای نقدی محکوم شد.

آقای بهشتی لنگرودی با انتشار مطلبی در این رابطه اعلام کرد: در کمتر از یک ماه بعد از مختومه شدن آخرین پرونده، پرونده‌ی جدیدی با شکایت اطلاعات سپاه و با دو اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به استناد پست های اینستاگرامی تشکیل گردید و پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب لنگرود ارجاع داده شد. در نهایت امروز حکم جریمه ی نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان رسما به من ابلاغ شد و از امروز به مدت ۲۰ روز فرصت خواهم داشت تا از دو گزینه تسلیم به رای و یا تقاضای تجدید نظر یکی را انتخاب نمایم.

محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی معلمان مدتی قبل با گشایش پرونده ای جدید با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب مواجه و در شعبه چهارم دادیاری لنگرود تفهیم اتهام شد. این در حالی بود که وی پیشتر در دادگاه انقلاب گیلان از بابت این اتهامات تبرئه شده بود.

لازم به اشاره است، محمود بهشتی لنگرودی در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان برگزاری تجمعی در حمایت از عزیز قاسم زاده در رودسر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و همان روز آزاد شده بود.

آقای لنگرودی در فروردین ماه ۱۴۰۲ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری و مقامات در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری لنگرود به دفاع از خود پرداخته و از اتهامات انتسابی تبرئه شده بود.

لازم به ذکر است، محمود بهشتی در سال های ۸۳، ۸۵، ۸۹، ۹۴ و ۱۴۰۰ نیز با اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی، توهین به مقامات، نشر اکاذیب، دوره هایی از حبس را در زندان های مختلف سپری کرده است.

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.