شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار متوقف شدن فروش یا ارسال سلاح به اسرائیل شد

جمعه, 17ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

آرشیو

صدای آمریکا

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه ۱۷ فروردین با تصویب قطعنامه‌ای خواستار متوقف شدن فروش یا ارسال سلاح به اسرائیل شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، شورای حقوق بشر متشکل از ۴۷ عضو، با ۲۸ رأی موافق در برابر ۶ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع به این قطعنامه رأی مثبت داد.

این بیانیه همچنین از بازرسان مستقل سازمان ملل خواست تا درباره محموله‌های سلاح، مهمات و «استفاده دوگانه» از آنها گزارش دهند.

بر اساس این گزارش، آمریکا، آلمان و چند کشور با این قطعنامه مخالفت کردند اما برخی از کشورهای اروپایی به آن رای موافق دادند. آسوشیتدپرس به نام این کشورها اشاره نکرد.

در همین حال، اسرائیل خبر داد که اقداماتی را برای افزایش ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه، از جمله بازگشایی یک گذرگاه مرزی مهم به سمت شمال غزه انجام می دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل، این موضوع را در بیانیه ای در روز جمعه ۱۷ فروردین، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه دفتر نتانیاهو به میزان یا انواع اقلامی که قرار است وارد شوند، اشاره نشده است.

اعلام این خبر ساعاتی پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در تماس تلفنی با آقای نتانیاهو به او گفته بود که حمایت آینده آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه به اقدامات بیشتر این کشور برای محافظت از غیرنظامیان و امدادگران بستگی دارد.

آسوشیتدپرس اشاره کرد که به رغم این گفتگو و اختلافات، دولت بایدن به کمک های نظامی و حمایت دیپلماتیک از اسرائیل در جنگ شش ماهه اش علیه حماس ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، اسرائیل پس از کشته شدن هفت امدادگر در غزه، با انتقادهای زیادی مواجه شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.