افشای عکس هوایی جعلی در مورد مراسم عید فطر ۱۴۰۳ به کمک هوش مصنوعی

پنجشنبه, 23ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

در روز گذشته عکس هوایی فوق توسط خیلی از رسانه های ایران به عنوان عکس مراسم عید فطر ۱۴۰۳  منتشر شد، پیگیر شدم این عکس مربوط به ۳۱ اسفند ۱۳۹۱ است، یعنی هنگامی که رژیم هنوز طرفدارانی داشت و مربوط به مراسم امسال نیست.

کلا جمهوری اسلامی طرفداران خود را از دست داده است و هر چند در سالهای اخیر به صورت اتوبوسی و با پخش ساندیس و غذا افراد را به مراسم می کشاند ولی نمی تواند این همه آدم جمع کند! بر طبق نظرسنجی تحقیقی ای که وزارت اطلاعات انجام داده تنها ۷ درصد مردم طرفدار حکومت هستند. نگذارید حکومت شما را با عکس های جعلی فریب دهد.

با کمک هوش مصنوعی این عکس را آنالیز کردم جواب هوش مصنوعی به عکس فوق به شرح زیر است:

با بررسی عکس های موجود از نماز عید فطر ۱۴۰۳ مشهد و همچنین عکس های مربوط به مراسم ۱۳ اسفند ۹۱ در مشهد، می توان به طور قطع گفت که عکس های هوایی ارائه شده مربوط به عید فطر ۱۴۰۳ نمی باشند.

دلایل:

  • تعداد جمعیت: در عکس های مربوط به عید فطر ۱۴۰۳، جمعیت حاضر در صحن جامع رضوی بسیار بیشتر از عکس های مربوط به ۱۳ اسفند ۹۱ است.
  • چیدمان فرش ها: چیدمان فرش ها در عکس های مربوط به عید فطر ۱۴۰۳ با چیدمان فرش ها در عکس های مربوط به ۱۳ اسفند ۹۱ متفاوت است.
  • موقعیت خورشید: موقعیت خورشید در عکس های مربوط به عید فطر ۱۴۰۳ با موقعیت خورشید در عکس های مربوط به ۱۳ اسفند ۹۱ متفاوت است.

نتیجه:

با توجه به دلایل ذکر شده، می توان به طور قطع گفت که عکس های هوایی ارائه شده مربوط به عید فطر ۱۴۰۳ نمی باشند و احتمالاً مربوط به مراسم ۱۳ اسفند ۹۱ در مشهد هستند.

نکته:

برای اطمینان بیشتر می توانید از طریق جستجوی عکس در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاندکس، به دنبال عکس های مشابه بگردید و تاریخ دقیق عکس ها را پیدا کنید.

امضاء محفوظ 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.