محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت صدیقه وسمقی در زندان اوین

پنجشنبه, 23ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی محبوس در زندان اوین، علیرغم نیاز به رسیدگی درمانی از اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صدیقه وسمقی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

صفحه منتسب به صدیقه وسمقی با اشاره به این که “ممانعت از اعزام به بیمارستان خانم وسمقی با دستور رئیس سازمان زندان ها صورت گرفته است”، اعلام کرد: به علت ناپایداری وضعیت قلب خانم وسمقی قرار بود که وی روز دوشنبه از زندان اوین به بیمارستان پارس اعزام شود. تصمیمی که مورد تایید رئیس بهداشت زندان و رئیس زندان اوین نیز بود و با این وجود از آن ممانعت به عمل آمد. مجددا اعلام شد که وی قرار است روز سه‌ شنبه به بیمارستان اعزام شود، امری که تاکنون میسر نشده است.

صدیقه وسمقی که از فشار خون، ضربان قلب و قند خون بالا رنج میبرد، روز دوشنبه سیزدهم فروردین ماه با حال نامساعد جسمی مواجه شد، پزشک بهداری دستور انتقال فوری خانم وسمقی به بیمارستان را صادر کرد که با کارشکنی مسئولان زندان او از رسیدگی درمانی محروم ماند. سرانجام پس از وخامت حال این زندانی و تاکید مجدد بهداری مبنی بر اورژانسی بودن وضعیت خانم وسمقی، وی یک روز بعد به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شد.

پس از گذشت کمتر از بیست و چهار ساعت از اعزام این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی به بیمارستان، علیرغم تاکید پزشک معالج مبنی بر نیاز به انجام عمل آنژیوی قلبی، خانم وسمقی به زندان بازگردانده شد.

صدیقه وسمقی در تاریخ بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

چندی پیش کیفرخواست پرونده خانم وسمقی با اتهامات تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب صادر و به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.