بهاره هدایت به‌رغم لزوم پیگیری روند درمانی، به زندان فراخوانده شد

سه شنبه, 28ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

بهاره هدایت، فعال سیاسی و کنشگر حقوق مدنی، می‌گوید روز چهارشنبه ۲۹ فروردین باید برای گذرداندن ادامه حکم ۴ سال حبس خود به زندان اوین بازگردد.

خانم هدایت در یادداشتی که سه‌شنبه ۲۸ فروردین در اینستاگرام منتشر کرده نوشته با وجود بیماری، مسئولان زندان به وکیل او گفته‌اند با تمدید توقف حکمش مخالفت شده و ادامه درمان او در زندان «میسر است».

این در حالی‌ است که به گفته خانم هدایت، آنکولوژیست و پزشکان معالج او گفته‌اند که پیگیری‌ روند درمان و جراحی‌های لازم به دلیل خطرات احتمالی، باید بیرون از زندان انجام بگیرد و او تحت نظر پزشک باشد.

خانم هدایت روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه در پستی اینستاگرامی خبر داده بود که حکم او تا ۲۲ فروردین ماه متوقف شده‌ است.

این کنشگر حقوق مدنی، اسفند سال گذشته اعلام کرد که بر اساس نظر پزشک معالج بخشی از سلول‌های داخل رحم او در «مراحل اولیه سرطان» قرار دارد.

او سپس در یادداشتی به مناسبت تولد ۴۳ سالگی خود، نوشت که به دلیل تعطیلات نوروز و در دسترس نبودن پزشک معالج، روند درمان «سرطان» او پیشرفت خاصی نکرده‌ است.

پیشتر زهرا مینویی، وکیل خانم هدایت، به خبرگزاری ایلنا گفته بود که اگر بهاره هدایت به زندان بازگردد، مدت زمانی که خارج از زندان بوده است، جزو حبس او به شمار نمی‌آید در حالی‌که مرخصی جزو دوره حبس محسوب می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.