پس از فیروزآبادی، دفاع همه جانبه باهنر از حسن روحانی

یکشنبه, 4ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته برخی نمایندگان مجلس “آرزوی شکست کامل مذاکرات هسته‌ای” را دارند. باهنر ضمن دفاع از حسن روحانی در زمینه‌های گوناگون از فیلم “من روحانی هستم” انتقاد کرده است.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته برخی نمایندگان مجلس “آرزوی شکست کامل مذاکرات هسته‌ای” را دارند.

بنا بر گزارش جمعه ۲ خرداد خبرگزاری “مهر” محمدرضا باهنر در جلسه‌ای که با موضوع “تبیین نسبت اعتدال با اصولگرایی” تشکیل شده خط سیاسی حسن روحانی را متفاوت با اصلاح‌طلبان دانسته و از حسن روحانی دفاع کرده است.

باهنر تاکید کرده که حسن روحانی طی ۳۵ سال فعالیت سیاسی خود تاکنون در هیچ یک از سخنرانی‌های خود از اصلاح‌طلبان حمایت نکرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از حسن روحانی گفته است: «بنده ۱۶ سال در مجلس شورای اسلامی با روحانی همکاری نزدیک داشته‌ام و با قاطعیت می گویم “اعتدال”،”خردگرایی”، “عقلانیت”و “عمل فراجناحی” که حسن روحانی به عنوان شعار انتخاباتی خود از آن‌ها سخن گفت، نه فقط شعار بلکه در “جوهره و خمیر مایه” وجود او عینیت دارد.»

محمدرضا باهنر در بخش دیگری از سخنان خود در دفاع از حسن روحانی از فیلم “من روحانی هستم” انتقاد کرده و گفته است: «بنده اعتراض و ادعای مسئولان دولت مبنی بر انحراف سازی هدفمند و غرض ورزانه را به این مستند وارد می‌بینم، چرا که بخش‌های این فیلم مانند تکه های پازلی است که نابجا و در ساختاری ناپسند در کنار هم قرار گرفته است.»

اخیرا نیز پخش گسترده مستند “من روحانی هستم”، که نهادهای وابسته به سپاه پاسداران نقش اصلی را در تهیه و توزیع آن بر عهده دارند، بحث‌ها و واکنش‌های مخالفت‌آمیزی از سوی برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته است.

مستند ۵۵ دقیقه‌ای “من روحانی هستم” پائیز سال گذشته تهیه شده و به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حسن روحانی در حدود ۴ دهه‌ی گذشته می‌پردازد. منتقدان معتقدند که دیدگاه‌ها و عملکرد روحانی در این مستند به گونه‌ای گزینشی و تحریف شده به بیننده منتقل می‌شود و تصوری واقع‌بینانه از او به دست نمی‌دهد.

محمدرضا باهنر در بخش دیگری از سخنان خود درباره همایش “دلواپسیم” گفته که مجلس محل همه بحث‌های سیاسی است. او ادامه داده است: «هر چند من این موضوع را نیز کتمان نمی‌کنم که برخی نمایندگان مجلس در آرزوی شکست کامل مذاکرات هسته ای ایران با ۱ + ۵ هستند.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دیپلماسی خارجی ایران افزوده که ایران باید سعی کند تا سال ۱۴۰۴ به تعامل سازنده با تمام کشورهای جهان بپردازد و تا حد ممکن دیپلماسی اخم را کنار بگذارد. او افزوده: «نه این‌که مانند دولت احمدی نژاد از ۲۰۰ کشور حاضر در جهان تنها با ۳ کشور مراودات سیاسی خود را برقرار سازد.»

انتقاد فیروزآبادی از “رسانه‌های مرتبط با نظامیان”

دفاع محمدرضا باهنر از سیاست‌های حسن روحانی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در انتقادی صریح و بی‌سابقه از “رسانه‌های مرتبط با نظامیان” به خاطر تخریب دولت گلایه کرد.

حسن فیروزآبادی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ضمن حمایت قاطع از حسن روحانی و دولت گفت: «رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبط‌‌ هستند خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند، باید روش‌خود را اصلاح کنند والا ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.»

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور این سخنان را ابلاغ دستور رهبر جمهوری اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا تفسیر کرده است. او در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «شاید سخنان ریاست ستاد مشترک تذکر نیست، فرمان است.»

رسانه‌های وابسته به سپاه و بسیج در ماه‌های گذشته در ردیف سرسخت‌ترین منتقدان توافق ژنو و حمله‌کنندگان اصلی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران قرار گرفته‌اند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.