بحران مسکن در ایران عمیق‌تر شد؛ برخی از دهک‌ها توان اجاره خانه را هم ندارند

شنبه, 1ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

اجاره مسکن

اجاره مسکن

یک معاون شرکت «عمران شهرهای جدید» از تشدید بحران مسکن در ایران خبر داده و گفته است که امروز برخی از دهک‌ها حتی توان اجاره مسکن را هم ندارند.

ناصر رضایی به شرایط بد معیشتی مردم اشاره کرده و گفته که در «مسکن مهر» افرادی هستند که پول شارژ ساختمان را هم ندارند.

به گفته این معاون شرکت عمران شهرهای جدید، در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که ۶ دهک جامعه بطور کامل توان خرید خانه را ندارند.

رضایی تاکید کرده است که «با مردمی مواجه هستیم که حتی اگر مسکن‌شان را تامین کنیم توان نگهداری آن را هم ندارند.»

کاهش قدرت خرید مردم مهم‌ترین عامل ناتوانی متقاضیان برای در اختیار گرفتن مسکن است و در همین رابطه تابستان ۱۴۰۲ جاری مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس نیز در گزارشی نوشت هم‌‌‌اکنون سه دهک به صورت «مطلق» و دهک‌‌‌های چهارم و پنجم و حتی بخشی از دهک ششم نیز «نسبتا» قادر به تامین مسکن مورد نیاز برای سکونت خود نیستند.

بحران در بخش مسکن در حالی به رواج واحد‌های کوچک، زندگی اشتراکی خانواده‌ها، زیرزمین خوابی، مهاجرت معکوس درون شهری و بین شهری و دیگر مشکلات ریز و درشت تبدیل شده است که ابراهیم رئیسی در روزهای نخستین در اختیار گرفتن دولت، وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را داده بود.

امروز با گذشت بیش از دو سال و نیم از آغاز به کار دولت رئیسی نه تنها خبری از ساخت مسکن نیست بلکه ایجاد «قرارگاه احداث ساخت مسکن برای کارگران» که از سوی وزیر کار مطرح شده بود نیز صرفا در حد خبر تاسیس باقی مانده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.