کشف دست‌کم ۲۱۰ جسد در گورهای موقتِ محوطه بیمارستان خان یونس در غزه

دوشنبه, 3ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

عملیات بیرون کشیدن اجساد از گورهای موقت در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس

عملیات بیرون کشیدن اجساد از گورهای موقت در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس
رادیو فردا

«دفاع مدنی فلسطین» در باریکه غزه که وابسته به گروه افراطی حماس است، دوشنبه سوم اردیبهشت اعلام کرد که ۲۱۰ جسد را از یک محل دفن موقت در محوطه داخلی بیمارستان ناصر در شهر خان‌ یونس بیرون آورده است.

برخی منابع خبری مانند الجزیره و روسیه‌الیوم شمار اجساد را بیشتر و متعلق به ۲۸۳ کشته اعلام کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ماه گذشته هنگام محاصره این مرکز درمانی از سوی نیروهای اسرائیلی حیاط داخلی بیمارستان به عنوان محل دفن موقت کشته‌ها استفاده شد.

پس از خروج نیروهای اسرائیل از خان یونس و پایان محاصره بیمارستان، مردم به این محل بازگشتند تا با نبش قبر دسته جمعی، جسد کشته‌های خود را به گور دایمی بسپارند.

«دفاع مدنی فلسطین» دوشنبه سوم اردیبهشت اعلام کرد شمار دیگری از اجساد کماکان در بیمارستان است.

کارکنان نهادهای بهداشتی وابسته به حماس و همچنین امدادگران بین‌المللی وجود گورهای دسته جمعی در مرکز درمانی ناصر را تأیید کردند.

گزارش الجزیره حاکی است که از شنبه این هفته از چهار گور جمعی در محوطه این بیمارستان نبش قبر شده که در آن‌ها، پیکر ۷۳ زن، کودک و مرد جوان بیرون کشیده شده است.

ارتش اسرائیل هنوز به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است.

سربازان اسرائیل دو ماه پیش در جستجوی سران و اعضای حماس و این احتمال که ممکن است آن‌ها با خود شماری از ۱۳۳ شهروند اسرائیلی به گروگان گرفته شده را در بیمارستان‌های غزه پنهان کرده باشند، مرکز درمانی ناصر را محاصره و به عملیات گسترده جستجو در آن اقدام کردند.

ارتش اسرائیل ماه گذشته عملیات مشابهی را نیز در بیمارستان شفا در غزه تکرار کرد و به گفته خود، «صدها تروریست» را که «به محل بازگشته و پنهان شده بودند»، شناسایی کرد و از پای درآورد.

شماری از افراد مسلح فلسطینی از درون مجتمع درمانی شفا نیز بازداشت شده و برای بازجویی به اسرائیل انتقال یافتند.

ارتش اسرائیل در حال حاضر خود را برای عملیات زمینی در منطقه رفح، جنوبی‌ترین بخش این باریکه آماده می‌کند.

نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه شب در اشاره به آمادگی ارتش برای آغاز عملیات در رفح، گفت «به زودی ضربات دردناک بیشتری» به حماس وارد خواهد شد.

جنگ میان ارتش اسرائیل و حماس، پس از حمله غافلگیرانه این گروه مسلح فلسطینی به خاک اسرائیل در ۱۵ مهر سال گذشته، روز دوشنبه دویستمین روز خود را پشت سر می‌گذارد.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی با ماهیت تروریستی شناخته شده است.

جنگ جاری وضعیت راهبردی اسرائیل را دستخوش تغییرات اساسی کرده و این کشور را با جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و شیعیان مسلح وفادار به ایران در عراق درگیر کرده است. مقامات اسرائیل تأکید دارند اکنون در هفت جبهه درگیر نبرد شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.