تعلیق آزادی دینا قالیباف به‌دلیل فشار برای تکذیب روایت تعرض جنسی

دوشنبه, 3ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

بر اساس خبر رسیده به ایران‌وایر، آزادی دینا قالیباف، با وجود صدور قرار وثیقه جهت آزادی و تامین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی توسط خانواده‌اش در لحظات آخر تعلیق شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به ایران‌وایر گفت مقامات قضایی آزادی دینا قالیباف را منوط به تعهد دادن در دادسرا مبنی بر کذب خواندن روایت تعرض جنسی ماموران و نیروهای انتظامی و حجاب‌بان‌ها در مترو و کذب خواندن روایت نرگس محمدی بعد از انتشار فایل صوتی‌ش از زندان اوین کردند.

این منبع به ایران‌وایر گفت دینا قالیباف این شروط را نپذیرفت و در لحظات آخر با وجود انجام تمامی مراحل اداری برای آزادی، به زندان اوین بازگردانده شد.

خانم قالیباف روز قبل از بازداشت خود با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس از مواجهه خود با نیروهای گشت ارشاد جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته بود مورد «تعرض جنسی» قرار گزفته است.

این دانشجوی دانشگاه بهشتی در روایت خود از مواجهه با گشت ارشاد نوشت: «دیروز در اتاق پلیس ایستگاه مترو صادقیه وقتی اصرار داشتم تا مالیات پرداخت میکنم حق استفاده از مترو دارم، با خشونت منو به اتاقی بردن و شوکر بهم زدن. تمام مدت دیتمو با دست‌بند بسته بودن و یکی از مأمورا به من تعرض جنسی کرد. »

دینا قالیباف ادامه داد: «با دستای دست‌بند زده مأمور پلیس درحالی که مدام ژینا و زنان رو به سخره می‌گرفت و با زننده‌ترین ادبیات صحبت می‌کرد، اومد و دستشو کشید رو صورتم که دست‌هام بسته بود و شروع کرد صورتمو ناز کرد.»

این روزنامه‌نگار اضافه کرد: «برای اینکه کیف‌پولم رو بگیرم انگشت شستم رو فشار دادن و به سختی میتونم تکونش بدم.،علی‌رغم اینکه روسری سر کردم، مجبورم کردن تا شالِ کوردیم رو دربیارم تا از همه زوایا ازم عکس بگیرن.»

نرگس محمدی، برنده زندانی جایزه صلح نوبل نیز روز دوم اردیبهشت در پیامی که از زندان اوین ارسال کرده بود به بازداشت «دینا قالیباف» اشاره کرده و گفت: «یک ساعت پیش یکی دیگر از دختران ایران، دینا قالیباف، با تن کبود و روایت آزار جنسی وارد بند زنان زندان اوین شد.»

پیش‌تر ایران‌وایر از تفهیم سه اتهام به دینا قالیباف خبر داده و گزارش کرده بود که او در زمان بازداشت از سوی ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

دینا قالیباف، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه بهشتی، سال گذشته نیز بعد از شرکت در تجمع دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به اعدام متهمان خانه اصفهان، به کمیته انضباطی احضار شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.