بازداشت ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق زنان به خارج از کشور

چهارشنبه, 5ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از بازداشت ۹۶ نفر در رابطه با قاچاق زنان به کشورهای همسایه، خبر داد. شماری از این افراد متهم هستند که دختران را شناسایی، جذب و به خارج از کشور منتقل کرده‌اند تا در خدمات جنسی به کار گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور اعلام کرد که ۹۶ عضو یک شبکه‌ سازمان‌یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بازداشت شدند.

سعید منتظرالمهدی گفت: بخشی از این افراد مرتبط با پروژه “سرویس اسکورت” هستند که این افراد اقدام به شناسایی، جذب و  انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور میکردند. در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده‌اند که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

منتظرالمهدی در ادامه با اشاره به یک پروژه دیگر به نام “کینگ” که در این زمینه فعالیت داشتند، گفت: ارتباطات آنها با باندهای تجارت مستهجن و غیراخلاقی خارج از کشور مشخص شد و در نهایت پلیس اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر کرد و تحویل مراجع قضائی داد.

وی افزود: در این میان، شبکه ای دیگر به اسم “چَتِر بِیت” که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروّج فساد به‌صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشرکننده محتوای غیراخلاقی می‌کرد، شناسایی شد. پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سرشبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتی آنان را مسدود کند.

منتظرالمهدی از بازداشت اعضای گروه دیگری به نام “لِوِل آپ دنس” که به بهانه مسابقه رقص در کشورهای همسایه، دختران را با “اهداف غیراخلاقی” شناسایی می کردند، خبر داد.

به گفته او: پلیس امنیت عمومی به پرونده “سایه” همان خانه فساد یکی از مناطق مرفه تهران که زیرشاخه‌های متعددی داشت، ورود کرد که در فاز یک این پرونده ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم نیز ۵ زن و یک مرد دستگیر شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.