دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۵ شهروند بهائی برگزار شد

شنبه, 8ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فواد شاکر ارکانی، بهنام پور احمری، شهرام فلاح، یکتا فلاح و پریدخت شجاعی باغینی شهروندان بهائی ساکن کرمان، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات پنج شهروند بهائی ساکن کرمان برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان برگزار شد، فواد شاکر ارکانی، بهنام پور احمری، شهرام فلاح، یکتا فلاح و پریدخت شجاعی باغینی در خصوص اتهام برهم زدن امنیت کشور از طریق فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام، به دفاع از خود پرداختند. این شهروندان اکنون در انتظار رای دادگاه هستند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ چهاردهم بهمن سال گذشته در این شعبه برگزار شده بود.

فواد شاکر ارکانی، شهرام فلاح، یکتا فلاح، بهنام پور احمری و پریدخت شجاعی باغینی در تیرماه سال گذشته در منزل شهرام فلاح بازداشت شدند. در زمان بازداشت، ماموران ضمن تفتیش منزل آقای فلاح و خودروهای مهمانان وی، برخی از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه این شهروندان بهائی را ضبط کردند.

فواد شاکر ارکانی و بهنام پور احمری اواخر تیر و شهرام فلاح، یکتا فلاح و پریدخت شجاعی باغینی اوایل مرداد همان سال با قرار تامین آزاد شدند.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.