پریسا صالحی، روزنامه‌نگار، برای تحمل حبس به زندان کچوئی کرج منتقل شد

یکشنبه, 9ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

 

رادیو فردا

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار و دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران، برای اجرای حکم صادر شده برایش به زندان کچوئی کرج منتقل شد.

پری‌ناز صالحی، خواهر این روزنامه‌نگار، روز یکشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه،‌ در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با انتشار این خبر نوشت که خواهرش به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به حبس محکوم شده است.

پریسا صالحی دیروز با اعلام اینکه روز یکشنبه خود را برای اجرای حکم به اجرای احکام معرفی می‌کند با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «ما مجرم نیستیم، ما عاشق ایران و عاشق ملت ایرانیم. ما فقط به این امید زنده‌ایم که یک روز شادی و آزادی مردممان را ببینیم.»

 

خانم صالحی در ادامه با اشاره به حکم اعدام علیه توماج صالحی، رَپِر زندانی گفت:‌ «زندگی توماج و بسیاری از مبارزان راه آزادی به ما نشان داده، مقاومت تنها واکنشی نسبت به امکان‌های موجود نیست، من معتقدم این امکان است که از دل مقاومت بیرون می‌آید.»

او در ادامه اعلام کرد: «این مقاومت را این روزها به طور گسترده در میان زنان سرزمینم می‌بینم، با وجود جنگ تمام عیاری که حکومت علیه آن‌ها به راه انداخته است.»

دادگاه انقلاب کرج بهمن‌ماه سال گذشته خانم صالحی را به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و دو سال تبعید به زنجان محکوم کرد.

این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج ماه حبس کاهش پیدا کرد.

ایران یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های روزنامه‌نگاران محسوب می‌شود و فعالان رسانه‌ای ایرانی همواره با فشار، تهدید و سرکوب نهادهای امنیتی روبرو بوده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.