رژیم جمهوری اسلامی از دید مردم امریکا، نتایج بحث‌برانگیز مؤسسه نظرسنجی هاروارد-هریس

چهارشنبه, 12ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

poll.jpg– اکثریت مردم آمریکا مذاکره و «توافق اتمی» با جمهوری اسلامی را بی‌فایده می‌دانند

– ٪۷۵ مردم آمریکا: جمهوری اسلامی مسئول حملات هفت اکتبر حماس است

کیهان لندن – بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و مؤسسه افکارسنجی هریس (مؤسسه هاروارد-هریس) که ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ (دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) منتشر شد، اکثریت رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند جمهوری اسلامی مسئول حمله تروریستی «هفت اکتبر» حماس به اسرائیل است و بر این باورند که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مسئولیت دارند از اسرائیل در مقابل حملات جمهوری اسلامی حمایت کنند.

طبق این نظرسنجی، ۶۷ درصد از رأی‌دهندگان موافق هستند که ناتو باید از اسرائیل در مقابل حملات جمهوری اسلامی پشتیبانی کند.

از هر چهار رأی‌دهنده سه نفر فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران مسئول حملات مرگبار «هفت اکتبر» حماس به اسرائیل است و اکثریت می‌گویند که حکومت ایران مقصر تشدید درگیری‌هاست. (صفحه ۶۰)

50.jpgاکثریت قوی رأی‌دهندگان (۸۰ درصد) با نگرانی از تهدیدات جمهوری اسلامی آن را یک خطر در سطح جهانی می‌بینند و تأیید می‌کنند که باید از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد. (صفحه ۶۱)

51.jpgاز هر سه رأی‌دهنده دو نفر موافق‌اند که مذاکره با جمهوری اسلامی کارساز نیست و بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تحریم و انزوای بین‌المللی این رژیم می‌دانند.

طبق این نظرسنجی ۶۵ درصد رأی‌دهندگان معتقدند مذاکره و رسیدن به یک توافق برای مقابله با دستیابی رژیم به سلاح اتمی بی‌فایده است و ۶۷ درصد رأی‌دهندگان نیز موافق تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی جمهوری اسلامی‌اند.(صفحه ۶۲)

62.jpgاکثریت قوی رأی دهندگان (۷۱ درصد) می‌گویند که ایالات متحده باید نفت ایران را تحریم و مانع فروش و ورود آن به بازار شود.

طبق نظرسنجی مؤسسه «هاروارد- هریس» اکثر رأی دهندگان طرفدار ناتو هستند و از هر پنج نفر سه نفر می‌گویند که این ائتلاف در جلوگیری از حملات دشمنان از جمله جمهوری اسلامی و روسیه مؤثر است.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.