دادگاه انقلاب نجف‌آباد یک معلم بازنشسته را به ۱۱ سال حبس محکوم کرد

شنبه, 15ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب نجف آباد، ایرج توبیهای نجف‌آبادی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان اصفهان، را به ۱۱ سال حبس، جریمه نقدی و تبعید محکوم کرد.

به گزارش کانال تلگرامی «شورای صنفی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» در روز ۱۵ اردیبهشت، احکام صادره بدون ابلاغ از طریق سامانه قضایی ثنا یا ابلاغ کاغذی و صرفا از طریق وکیل به اطلاع این فعال صنفی معلمان رسیده است.

اتهامات علیه این معلم بازنشسته «توهین به رهبری»، « تبلیغ علیه نظام»، «حضور در تجمعات غیر قانونی بالخصوص شرکت در تجمعات فرهنگیان و تحریک فرهنگیان»، «نشر اکاذیب از طریق سامانه های مخابراتی» و «اهانت و توهین به مقامات» عنوان شده است.

دادگاه انقلاب نجف‌آباد، ایرج توبیهای نجف‌آبادی را علاوه بر ۱۱ سال حبس، به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و دو سال تبعید به دهستان دهسلم شهر نهبندان در استان خراسان جنوبی محکوم کرده است.

این عضو کانون صنفی معلمان نجف‌ آباد در ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و با قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در «قطعنامه‌ای» اعلام کرد که نیروهای امنیتی و قوه‌ قضاییه «به جای مبارزه با اختلاسگران و فاسدان به سرکوب و تهدید معلمان مطالبه گر پرداخته، آنها را به تبعید، انفصال، اخراج و زندان محکوم می‌کنند.»داد

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.