اعتصاب رانندگان کامیون در شیراز به دلیل نبود سوخت سهمیه‌ای

یکشنبه, 16ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

اعتصاب رانندگان کامیون در برخی شهرهای ایران به دلیل نبود سوخت و کرایه‌های پایین پس از گذشت چند روز همچنان ادامه دارد و رانندگان صف‌هایی از کامیون‌های متوقف شده خود را تشکیل داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، تصاویر و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، اعتصاب این رانندگان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در شهرهایی چون شیراز ادامه یافت.

علاوه بر کمبود سوخت و نرخ کرایه‌ها، افزایش جریمه‌های حمل‌ونقل شهرداری نیز از مواردی است که رانندگان کامیون‌ها به آن معترضند.

روز شنبه نیز گزارش‌هایی از این اعتصاب در شهرهای دشتیاری و چابهار و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان منتشر شد.

کاهش سهیمه گازوییل کامیون‌داران و اختلال در حمل و نقل در سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین دلایل اعتصاب رانندگان کامیون در روز شنبه اعلام شد.

در روزهای اخیر تصاویر و ویدیوهای مختلفی از اعتصاب کامیونداران در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان و حتی دیگر استان‌های ایران منتشر شد که نشان می‌داد دست از بارگیری کشیده بودند.

کامیون‌داران اعتصاب‌کننده در نقاط مختلف کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، عسلویه، کرمان و ایلام اعتصاب کردند.

همه آنها تخصیص نیافتن سوخت گازوئیل سهمیه‌ای، پایین بودن کرایه‌ها و نبود نظارت و حمایت از سوی سازمان‌های مربوطه را دلیل اعتصاب خود عنوان کردند.

با اعتصاب این رانندگان کامیون، سیستم حمل و نقل در برخی نقاط با اختلال مواجه شده و بعضی از کسب‌و کارها و ساخت و سازها متوقف شده است.

گزارش‌ها حاکی است که برخی کامیون‌ها به دلیل نداشتن سوخت کافی حاضر نیستند از مراکز شن و ماسه به محل کار متقاضی بار حمل کنند.

اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که بارگیری کارخانه‌های سیمان بیش از ده روز است متوقف شده و یا خیلی کند بارگیری انجام می‌شود.

افزایش قیمت حمل و نقل به دلیل تهیه سوخت گازوییل آزاد در برخی موارد و نیز نهایتا افزایش قیمت نهایی برای مصرف‌کننده در روزهای اخیر مشهود بوده است.

تا کنون هیچ مسوولی به صورت رسمی درباره مشکلات سوخت کامیون‌داران به ویژه در سیستان و بلوچستان اظهارنظری نداشته است.

این اولین بار نیست که رانندگان کامیون در سال جدید تجمع اعتراضی یا اعتصاب می‌کنند.

روز ۲۵ فروردین، کمپین فعالین بلوچ گزارش داد که رانندگان ناوگان خودرو‌های سنگین درون شهری در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت و سوءمدیریت مسوولان مقابل ساختمان شرکت نفت تجمع کردند.

بر اساس گزارش این رسانه محلی، سهمیه سوخت خودرو‌های سنگین از سه هزار لیتر به ۳۰۰ لیتر دوره‌ای پانزده روزه در ماه کاهش پیدا کرده و این سهمیه کفاف ۵ روز کار را نمی‌دهد.

ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.