هشت تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب رانندگان و طلافروشان

یکشنبه, 16ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش و کرمانشاه و تهران، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در تهران و اصفهان، شماری از میوه فروشان وانتی در تبریز، جمعی از شهروندان منطقه کوه تفتان واقع در سیستان و بلوچستان و گروهی از بازاریان بندرعباس، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز جاری، جمعی از طلافروشان در شهرهای تهران و شیراز و شماری از کمپرسی داران در شیراز دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل فرمانداری شوش و ساختمان های سازمان تامین اجتماعی شهرهای تهران و کرمانشاه تجمع کردند.

این بازنشستگان مهم‌ترین انتقاد خود را اجرا نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی عنوان کردند و افزودند: امسال الزامات قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشد؛ در حال حاضر، دریافتی بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سال جدید، یک‌سوم خط فقر است.

این بازنشستگان در عین حال، خواستار برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل دفاتر این صنف در شهرهای تهران و اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهرماه هیات مدیره، اجرای طرح تکمیلی همسان‌ سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید، مطالبات این بازنشستگان گزارش شده است.

تجمع اعتراضی میوه فروشان وانتی در تبریز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از میوه فروشان وانتی با تجمع در مقابل شهرداری تبریز، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

شهروندی در این تجمع مطالباتشان را اینگونه عنوان میکند: “ما به دنبال شغل هستیم و کسب درآمد، میدانیم توقف ما در هر مکانی باعث سد معبر میشود، اما جوابش گاز اشک آور و شوکر نیست. ما از مسئولان درخواست داریم به مشکلات ما رسیدگی کنند.”

 

تجمع اعتراضی شماری از شهروندان در تفتان

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از شهروندان منطقه کوه تفتان واقع در سیستان و بلوچستان در اعتراض به فعالیت یک معدن طلا در این منطقه دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمع به منظور حفاظت از محیط زیست در برابر استخراج یکی از بزرگترین معادن طلا در سیستان و بلوچستان برگزار شده است. این استخراج به تخریب محیط زیست، از جمله آلودگی هوا و آب، کاهش تنوع زیستی و تخریب مناظر طبیعی انجامیده است.

تجمع اعتراضی بازاریان بندرعباس

به گزارش صبح ساحل، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، گروهی از بازاریان بندرعباس، در اعتراض به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، در مقابل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان تجمع کردند.

اعتصاب طلافروشان در شهرهای مختلف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از طلافروشان در شهرهای تهران و شیراز، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این طلافروشان نسبت به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت انتقاداتی دارند که تاکنون رسیدگی به آن صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد علت اعتراض طلافروشان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از قبل فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد. در این زمینه جلسات متعددی با مسؤولین ذی ربط برای حل مشکلات داشتیم اما دولت هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت ما نکرد. بر همین اساس هم فعالان صنف طلا اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند.

نادر بذرافشان افزود: فعالان صنف و صنعت طلا نسبت به ثبت سرمایه، امنیت سامانه و صدور فاکتورها اعتراض دارند زیرا در آخرین جلسه‌ای که در وزارت کشور داشتیم قرار بود سامانه جامع تجارت و سامانه امور مودیان به صورت یکپارچه در یک سامانه فعالیت کنند و ثبت فاکتور انجام دهند اما در این ۳ ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و مسئولین هم اعلام کردند که به طور کلی امکان تجمیع وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: این در حالیست که با وضع فعلی برای فعالان صنف و صنعت طلا سردرگمی به وجود آمده است؛ به عنوان نمونه ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه امور مودیان به صورت ریال و در سامانه جامع تجارت به صورت وزن است. همچنین در سامانه امور مودیان ثبتکارت ملی الزامی نیست اما در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی الزامی است. از سویی دیگر فعالان صنف طلا نگران هستند که در آینده بحث مالیات بر عایدی سرمایه مشمول آنها هم بشود.

اعتصاب کمپرسی داران در شیراز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از کمپرسی داران در شیراز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به اعتصاب زدند.

این رانندگان به کمبود سوخت و جریمه های شهرداری معترض هستند. آنها همچنین خواستار افزایش کرایه ها شده اند.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.