پرونده‌سازی برای دو روزنامه‌نگار به دلیل انتشار مطالبی درباره قتل نیکا شاکرمی

دوشنبه, 17ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

دادستانی تهران علیه هادی کسایی‌‌زاده، مدیر مسئول ماهنامه میدان آزادی و عسل داداشلو، روزنامه‌نگار اقتصادی شکایت کرد و برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شد.

به‌گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، این پرونده به‌دلیل «انتشار مطالبی در خصوص جزئیات کشته شدن نیکا شاکرمی» از سوی این دو روزنامه‌نگار تشکیل شده است.

بی‌بی‌سی جهانی در گزارشی که روز ۱۱ اردیبهشت منتشر شد اعلام کرد به یک «سند خیلی محرمانه» دست یافته که نشان می‌دهد نیکا شاکرمی، دختر نوجوان شرکت کننده در اعتراض‌های ۱۴۰۱ پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی ایران، مورد «آزار و اذیت جنسی» و «ضرب و شتم» قرار گرفته و سپس کشته شده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار گزارش بی‌بی‌سی جهانی اعلام کرد که علیه تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که این گزارش را منتشر کردند اعلام جرم کرده است.

خبرگزاری میزان، مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد این افراد در ارتباط با پرونده نیکا شاکرمی، «مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی» منتشر کرده‌اند. در ادامه آمده است که «پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته» است.

مرضیه محمودی و محمد پارسی دیگر روزنامه‌نگارانی هستند که دادستانی تهران در این ارتباط علیه آن‌ها اعلام جرم کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.