اجرای حکم اعدام دو زندانی در کرج و قم

دوشنبه, 17ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم دو زندانی در زندان های قزلحصار کرج و قم که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان قم به اجرا در آمد.

هویت این زندانی، “علی‌ اصغر فلاح، حدودا ۳۵ ساله و اهل رباط کریم” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش آقای فلاح سه سال پیش از بابت اتهام قتل بازداشت و سپس توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود. وی روز جمعه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان قم منتقل شده بود.

زندان قزلحصار؛ اجرای حکم اعدام یک زندانی همزمان با بازگشت یک زندانی به بند

به گزارش جوان آنلاین، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان قزلحصار کرج به اجرا در آمد. از سوی دیگر یک زندانی در پی رضایت اولیای دم با مهلت یک ماهه به بند زندان بازگشت.

در این گزارش آمده است، این زندانی که هویت وی کیوان عنوان شده است، در سال ۱۳۹۵ در منطقه کیانشهر تهران از بابت قتل فردی با نام ارسلان بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

علاوه بر این، زندانی دیگر با نام فرزاد در سال ۱۳۹۵ از بابت قتل مردی در تهران بازداشت شد. وی پس از چندی توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

نهایتا فرزاد که سحرگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه به همراه دیگر زندانی دیگر در زندان قزلحصار پای چوبه دار رفته بود، در پی کسب رضایت اولیای دم با مهلت یک ماهه به بند بازگشت.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.