گزارشی از برگزاری شش اعتصاب و نوزده تجمع اعتراضی

دوشنبه, 17ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای شیراز، رشت، کرمانشاه، تهران، اراک، اصفهان، اردبیل، اهواز، سنندج، تبریز، همدان، زنجان، بیجار، ارومیه، مریوان و بندرعباس، گروهی از رانندگان پایانه مرزی مهران در مقابل استانداری ایلام و شماری از ساکنان شهر پیشین در مقابل بخشداری این شهر با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز جاری، گروهی از کارگران شرکت ساختمانی تیراژ چابهار و شماری از کامیون داران در شیراز دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، روز گذشته جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان این سازمان در اراک تجمع کردند و شماری از طلافروشان در شهرهای ارومیه، اردبیل، همدان و زنجان دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان مخابرات با سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای شیراز، رشت، کرمانشاه، تهران، اراک، اصفهان، اردبیل، اهواز، سنندج، تبریز، همدان، زنجان، بیجار، ارومیه، مریوان و بندرعباس تجمع برگزار کردند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

 

تجمع رانندگان خودرو‌های سواری عمومی مرز مهران در ایلام

به گزارش تابناک، امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، جمعی از رانندگان پایانه مرزی مهران در مقابل استانداری ایلام دست به تجمع زدند.

این رانندگان که دارای کارت سلامت، کارت هوشمند و الزامات و مجوزات لازم قانونی بوده و مسافرین را با صورتحساب رسمی و قانونی جابه‌جا میکنند، از دلالان حاضر در پایانه مرزی مهران گله‌مند هستند.

مشکل اصلی رانندگان پایانه مرز بین المللی مهران دلالان مسافر است که امنیت جانی و شغلی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده که این امر در نتیجه عدم برخورد گاراژدار‌ها و پایانه حمل و نقل، گارد گمرک، از همه مهمتر نهاد‌های امنیتی و مرزبانی با وجود ایست و بازرسی مرزبانی به فاصله ۳ کیلومتر از پایانه مرزی پدیدار شده است.

به گفته رانندگان؛ حمل مسافر با تاکسی‌های بین شهری و دارای صورتحساب در امنیت جانی و مالی مسافر نقش بسزای دارند چرا که با صدور صورتحساب اسم مسافر در آن درج خواهد شد و هر زمان حتی سال‌ها بعد مشخص بوده با چه خودرو و راننده‌ای از مبدا به مقصد سفر کرده است، این در حالی است این نظارت‌ها در جابجایی مسافر توسط دلالان وجود ندارد.

تجمع اعتراضی شهروندان در شهر پیشین

به گزارش حال وش، امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، شماری از ساکنان شهر پیشین در اعتراض به نبود سلیندر گاز، در مقابل بخشداری این شهر دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از شهروندان معترض آمده است: از چند وقت پیش کپسولی در شهر پیشین پیدا نمیشود مردم در صف‌های طویل مقابل شرکت‌ توزیع سیلندر گاز این شهر نوبت میگیرند اما خبری از توزیع کپسول نیست و باعث نارضایتی و ناخشنودی مردم شده است.

اعتصاب کارگران شرکت ساختمانی تیراژ چابهار

به گزارش حال وش، امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران شرکت ساختمانی تیراژ چابهار از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به چندماه معوقات مزدی صورت گرفته است.

در این گزارش به نقل از یک منبع کارگری آمده است: شرکت تیراژ واقع در چابهار حقوق دو ماه کارگران بومی را پرداخت نکرده و از پرداخت عیدی و سنوات سال پیش هم خودداری کرده است. مسئولان شرکت نیروهای غیر بومی استخدام میکنند که نیرو های بومی را اخراج کنند.

اعتصاب کامیون داران در شیراز

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، جمعی از کامیون داران در شیراز از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به کمبود سوخت، نرخ کرایه ها و افزایش جریمه های حمل و نقل شهرداری صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، در ادامه تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف، جمعی از این بازنشستگان در مقابل ساختمان این سازمان در اراک، دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان مهم‌ترین انتقاد خود را اجرا نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی عنوان کردند و افزودند: امسال الزامات قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشد؛ در حال حاضر، دریافتی بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سال جدید، یک‌سوم خط فقر است.

این بازنشستگان در عین حال، خواستار برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی شدند.

اعتصاب طلافروشان در شهرهای مختلف

به گزارش هرانا، روز گذشته، جمعی از طلافروشان در شهرهای ارومیه، اردبیل، همدان و زنجان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

همچنین خبرگزاری قدس آنلاین خبر داد؛ در پی اعتصاب طلافروشان در مشهد، پس از آنکه روزهای گذشته درباره بازگشایی آن‌ها مذاکراتی صورت گرفت، مغازه‌هایی که به اعتصاب خود پایان ندادند توسط تعزیرات حکومتی خراسان رضوی پلمب شدند.

این طلافروشان نسبت به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت انتقاداتی دارند که تاکنون رسیدگی به آن صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد علت اعتراض طلافروشان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از قبل فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد. در این زمینه جلسات متعددی با مسؤولین ذی ربط برای حل مشکلات داشتیم اما دولت هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت ما نکرد. بر همین اساس هم فعالان صنف طلا اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند.

نادر بذرافشان افزود: فعالان صنف و صنعت طلا نسبت به ثبت سرمایه، امنیت سامانه و صدور فاکتورها اعتراض دارند زیرا در آخرین جلسه‌ای که در وزارت کشور داشتیم قرار بود سامانه جامع تجارت و سامانه امور مودیان به صورت یکپارچه در یک سامانه فعالیت کنند و ثبت فاکتور انجام دهند اما در این ۳ ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و مسئولین هم اعلام کردند که به طور کلی امکان تجمیع وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: این در حالیست که با وضع فعلی برای فعالان صنف و صنعت طلا سردرگمی به وجود آمده است؛ به عنوان نمونه ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه امور مودیان به صورت ریال و در سامانه جامع تجارت به صورت وزن است. همچنین در سامانه امور مودیان ثبتکارت ملی الزامی نیست اما در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی الزامی است. از سویی دیگر فعالان صنف طلا نگران هستند که در آینده بحث مالیات بر عایدی سرمایه مشمول آنها هم بشود.

 

 

 

 

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.