اعلام موجودیت و دعوت به همکاری “کارشناسان ایران سبز”

جمعه, 9ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

«ایران سبز فردا نیازمند طرح‌ها و برنامه‌های اندیشمندان و کارشناسان ایران امروز است»

خبرنگاران سبز/ گزارش و خبر :

امید عافیت آنگه بود موافق عقل/
که نبض را به طبیعت شناس بنمایی/
بپرس هر چه ندانی که ذل پرسیدن/
دلیل راه تو باشد به عز دانایی – سعدی

هنگامی که جنبش سبز به ضرورت تغییرات بنیادی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران باور دارد، الزاما باید بحث را به حوزه های تخصصی کشاند و آرمانها و چشم اندازهای مطلوب آینده را بر مسند کارشناسی نشاند تا با زبان طرح‌ها و برنامه‌های اجرائی در باره فردای ایران سخن گفت.

جنبش سبز اصالتا جنبشی مردمی، همه جانبه، بر پایه خرد جمعی و آگاهی ملی است تا بر پایه این دانایی، توانایی پدید آید و ایرانیان به جایگاه شایسته و حقیقی خود در داخل و ایران زمین در نظام بین الملل به موقعییتی سزاوار دست یابند. در این حرکت تعیین کننده، یکی از نخستین نیازهای امروز جنبش سبز بهره‌مندی از حضور کارشناسان و متخصصان در طراحی ساختارهای توسعه یافته و متفاوت پیشنهادی، برای ایران پس از آزادی است. ساختارهایی که علاوه بر جبران نقصان های بی‌شمار گذشته، ترسیم کارشناسانه‌ای از شرایط و موقعیت‌های پیش رو داشته باشد.

باور کارشناسان ایران سبز، بر تخصصی شدن فعالیت کنشگران خردمند استوار است. تلاش این کارشناسان ایجاد “گروههای کاری” دربخش‌های سیاست و روابط بین الملل، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ارتباطات و رسانه، محیط زیست، هنر و سایر رشته ها است تا نقش خود را در آینده موفق این سرزمین ایفا کنند.

کارشناسان ایران سبز تعلق به تمامی کسانی دارد که دانش، تخصص و توان اجرایی خود را در اختیار ایرانی آزاد و آباد قرار می دهند. هر آن کسی که در حرفه و تجربه خویش صاحب نظر باشد و کوشا، در زمره کارشناسان سبز است. دست دوستی و همکاری متخصصان سبز را در همراهی برای تحقق این آرمان بزرگ به گرمی می فشاریم و پذیرای همفکری آنان خواهیم بود.

برخی نقطه نظرهای مشترک کارشناسان ایران سبز را می توان اینگونه بر شمرد:

‘کارشناسان ایران سبز’ مصمم برای رسیدن به ایرانی آزاد، آباد و متکثرند تا تمام ایرانیان از هر جنسیت، قوم، عقیده، زبان، نژاد و رنگ در چهارچوب سرزمینی ایران دارای آزادی، آسایش و امنیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشند و حقوق شهروندی‌اشان محترم باشد.

‘کارشناسان ایران سبز’ همکاری و همزیستی مسالمت آمیز بین ایران و دیگر کشورهای جهان، تلاش در راه صلح و رعایت حقوق بین‌المللی و توجه جدی به محیط زیست را مهم می‌شمارند و در صدد ارائه راهکارهای عملی و حرفه ای خواهند بود.

‘ کارشناسان ایران سبز’ جنبش سبز را در ادامه‌ی مبارزات آزادی خواهانه ایرانیان از مشروطه تاکنون، کوششی سیاسی-اجتماعی ، پیگیر و بی‌خشونت، درون زا و پایدار، و مبتنی بر خرد ملی برای رسیدن به آزادی، پیشرفت، تحقق حقوق بشر و تلاش در راه عدالت اجتماعی با حفظ استقلال و یکپارچگی سرزمینی کشور می‌دانند.

‘ کارشناسان ایران سبز’ مسیر دموکراسی خواهی و رهایی از چنگ استبداد را در فراهم آمدن شرایط برگزاری انتخابات آزاد و بدون شبهه، همه‌پرسی برای نظام حکومتی آینده و حاکم شدن مردم بر سرنوشت خویش و آزادی رسانه‌های عمومی در انتشار اخبار می‌دانند.

‘ کارشناسان ایران سبز’ اصل برابری همه اقوام، ادیان و مذاهب (که در طول تاریخ پیکره‌ی فرهنگ و تمدن ایران را سرشته‌اند)، حقوق شهروندی زنان و مردان، آزاددینان، دگراندیشان و دگرباشان را به رسمیت می‌شناسند و خواستار نهادینه شدن فرهنگ برابری، مدارا و احترام در جامعه‌ی متکثر ایرانند.

‘ کارشناسان ایران سبز’ پرداختن جدی به پیشینه‌ی تمدنی و تاریخی ایران (که درسالیان گذشته به عمد فراموش، ویران و یا تحریف شده است) را رویکرد مهمی در بازیابی و بازسازی هویت و همبستگی ملی و نیز احترام و اهمیت بین المللی می دانند.

‘ کارشناسان ایران سبز’ رهبری شجاعانه و پرتدبیر، مهندس میرحسین موسوی (برگزیده‌ی قانونی مردم ایران در انتخابات خرداد هشتاد هشت) در پیگیری اعتراضات و دادخواهی مردم و آزاد اندیشی و صداقت ایشان در پایداری بر مواضع را قدر می شناسند. همچنین همراهی بی دریغ و پیگیرآقای مهدی کروبی، و دکتر زهرا رهنورد با ایشان در طی یک سال گذشته را ارزشمند تلقی می‌کنند. بدیهی است پس از رسیدن به امکان انجام انتخابات آزاد ، مردم ایران توسط آراء مستقیم مدیران و مسئولان آینده خود را معین خواهند کرد.

‘ کارشناسان ایران سبز’ از همه متخصصان ، محققان و کارشناسان خردمند که به ساختن ایرانی آزاد و آباد باور دارند دعوت می نماید تا در این حرکت ملی سهیم شوند و جنبش را برای ورود به دوران طلایی و پر از امید ایران آینده یاری نمایند و یا خود پدید آورنده گروه‌های فعال و خردمندی باشند که در راه آزادی و آبادی ایران زمین بکوشند. ایران سبز فردا نیازمند طرح‌ها و برنامه‌های اندیشمندان و کارشناسان ایران امروز است.

کارشناسان ایران سبز

از: فیس بوک


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.