بانک مرکزی ایران: میانگین قیمت مسکن در تهران به ۸۲ میلیون تومان رسیده است

پنجشنبه, 20ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

تهران.

تهران

قیمت مسکن در شهر تهران، با وجود رکود بازار خرید مسکن، فروردین امسال افزایش یافته و متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در پایتخت به ۸۲ میلیون تومان رسیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها در ایران، اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌ بانک مرکزی اعلام کرد فروردین امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

با این حال، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران فروردین امسال نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب دو دهم و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی «توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران» نشان می‌دهد که در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده به منطقه ۱ و کمترین آن به منطقه ۱۸ تعلق دارد.

پیش از این نیز روزنامه «دنیای اقتصاد» از انصراف نیمی از متقاضیان خرید «مسکن ملی» به‌واسطه نداشتن توان مالی پرداخت اقساط خبر داده بود.

این روزنامه نوشت که از اوایل دهه ۹۰ تاکنون بخش زیادی از خانوارهای جدید، امکان خرید مسکن از بازار را نداشته‌اند. همچنین افرادی که از طرح «مسکن ملی» انصراف داده‌اند حتی توان پرداخت ۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت به این طرح را نداشتند.

آبان ماه سال گذشته نیز صدای آمریکا در گزارشی با استناد به اخبار رسانه‌های ایران خبر داد که افزایش قیمت تمام شده «مسکن ملی» از ۴ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان و وضعیت بحرانی معیشت باعث شده است تا متقاضیان «مسکن ملی» توان پرداخت «آورده» خود را نداشته باشند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.