وفا احمدپور و دانیال مقدم، خواننده‌های معترض، بازداشت شدند

پنجشنبه, 20ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

وفا احمدپور (وفادار) و دانیال مقدم، خواننده‌های معترض، در پی انتشار موزیک‌ویدئویی با موضوع سرکوب و خفقان در ایران با نام «آماده‌باش»، بازداشت شدند.

آقای مقدم بعدازظهر چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که مأموران امنیتی در برابر محل سکونت او حاضر شده‌اند و آقای احمدپور هم همراه او است.

این دو هنرمند در موزیک ویدئوی «آماده‌باش» به معضلاتی چون سرکوب نهادهای امنیتی، مشکلات اقتصادی و گشت ارشاد اشاره کرده‌اند و می‌گویند که «ما مردم ایران» متحد می‌مانیم و «این کشور را می‌گیریم».

وفا احمدپور پیش از این نیز سابقه بازداشت را داشته و در بهمن‌ماه سال گذشته در منزل شخصیش بازداشت شده بود.

او پیش از بازداشت قبلی در ویدئویی خبر داده بود که مأموران حکومتی در غیاب او وارد خانه‌اش شده و در حضور خانواده‌اش او را تهدید کرده بودند که باید برای بازداشت به خانه بازگردد.

 

دانیال مقدم نیز چند ترانه دیگر با موضوعات اجتماعی و اعتراضی از جمله آهنگ «رئیس» را با اجرای غلام کویتی‌پور، ‌نوحه‌خوان مشهور دوران جنگ ایران و عراق، و اثر دیگری با حضور سحر زکریا و صبا کمالی، بازیگران سینما و تلویزیون، به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان منتشر کرده بود.

این خواننده آذرماه سال گذشته اعلام کرد که در همین زمینه برای او، خانم زکریا و خانم کمالی پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام «دعوت به فساد و فحشا» گشوده شده است.

در پی جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد و آغاز اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از هنرمندان داخل کشور نیز همچون دیگر گروه‌ها از معترضان حمایت کردند.

این همراهان اعتراضات همچون توماج صالحی و مهدی یراحی نیز مانند دیگر معترضان با ممنوعیت از کار و بازداشت و محاکمه روبه‌رو شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.