«پیامک تهدید» حراست دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان عضو یک کانال تلگرامی

شنبه, 22ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

پس از اعتراضات «زن، زندگی،‌ آزادی» علاوه بر بازداشت، احضار، تعلیق و اخراج دانشجویان، مسئولان دانشگاه‌ها با وضع قوانین و شرایط جدید، فشار را بر دانشجویان تشدید کرده‌اند

پس از اعتراضات «زن، زندگی،‌ آزادی» علاوه بر بازداشت، احضار، تعلیق و اخراج دانشجویان، مسئولان دانشگاه‌ها با وضع قوانین و شرایط جدید، فشار را بر دانشجویان تشدید کرده‌اند

در پی انتشار خبر ضوابط جدید دانشگاه خواجه نصیر برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی، حراست دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز «با ارسال پیامک تهدیدآمیز» از دانشجویان خواست از گروه «یکی از رسانه‌های این دانشگاه خارج شوند».

«خبرنامه امیرکبیر» در شبکه تلگرام روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، با «مضحک» توصیف کردن این اقدام تصویری از پیامک ارسالی به دانشجویان را منتشر کرد.

در این پیامک که از سوی «مرکز رصد فضای مجازی حراست» این دانشگاه ارسال شده، از دانشجویان خواسته شده تا به عضویت خود در گروه تلگرامی «توییتر دانشجویان تربیت مدرس‌» خاتمه دهند.

دانشگاه‌های ایران در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» از جمله کانون‌های مهم اعتراضات بودند و اعتراضات دانشجویی در بسیاری موارد با حمله نیروهای حکومتی به دانشگاه‌ها، ضرب‌ و شتم و بازداشت دانشجویان معترض روبه‌رو شد و بر اساس گزارش‌ها بیش از ۷۰۰ دانشجو بازداشت شدند.

 

پس از این اعتراضات علاوه بر بازداشت، احضار، تعلیق و اخراج دانشجویان، مسئولان حراست و کمیته انضباطی دانشگاه‌ها با وضع قوانین و شرایط جدید، فشار را بر دانشجویان تشدید کرده‌اند.

در همین زمینه مدیران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر «بر اساس ضوابطی» که به ‌تازگی تعیین کرده‌اند دانشجویان این دانشگاه را از «عضویت در شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز» منع کردند.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، نوشت که بر اساس اعلام این دانشگاه همچنین «تشکیل گروه‌های دانشجویی بالای صد نفر نیز منوط به کسب مجوز از دانشگاه شد».

کانال تلگرامی خبرنامه امیرکبیر نیز ۱۶ اردیبهشت‌ از فشار کمیته انضباطی این دانشگاه بر دانشجویان دختر خبر داده و نوشته بود: «طیف وسیعی از دانشجویان دختر پردیس رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیر پیامک حجاب (نداشتن پوشش مناسب دانشجویان) دریافت کرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.