«بازطراحی» موتور جست‌وجوی گوگل با تمرکز بر هوش مصنوعی

سه شنبه, 25ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

گوگل از موتور جست‌وجوی «باز طراحی» شده‌ای با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد تا کاربران بتوانند خلاصه‌ای از نتایج جست‌وجو را در بالای صفحه ببیند.

این قابلیت جدید که «AI Overviews» نام دارد، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل رونمایی شد و از این هفته در ایالات متحده و به زودی در سراسر دنیا برای صدها میلیون نفر قابل دسترس خواهد بود.

به گفته مدیرعامل گوگل، هدف از باز طراحی موتور جست‌وجو، نمایش بهتر و دقیق‌تر نتایج به کاربران است تا همان چیزی که به‌دنبالش هستند، به آنها نشان داده شود.

با استفاده از این قابلیت جدیدِ گوگل، کاربران برای اکثر پرسش‌هایی که جست‌وجو می‌کنند، خلاصه‌ای از پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را در بالای صفحه نتایج خواهند دید.

این قابلیت هوش مصنوعی زمانی ظاهر می‌شود که گوگل تشخیص دهد که این راه سریع‌ترین و موثرترین راه برای برآورده کردن جست‌وجوی کاربر است؛ زمانی که کاربر موضوعات پیچیده‌تری می‌پرسد یا زمانی به کار می‌آید که کاربران در حال ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی هستند.

یعنی کاربران باز هم برای جست‌وجوهای ساده مانند پیدا کردن آدرس فروشگاه‌ها و پیش بینی آب و هوا، لینک‌های وب سایت سنتی و تبلیغات گوگل را مشاهده خواهند کرد.

یک روز پیشتر نیز اوپن‌ای‌آی، از شرکت‌های پیشگام توسعه هوش مصنوعی آمریکایی و سازنده چت‌جی‌پی‌تی، از یک مدل جدید هوش مصنوعی با نام «جی‌پی‌تی- ۴ اُ» رونمایی کرد.

قابلیت‌ جدید به کاربران امکان می‌دهد با چت‌جی‌پی‌تی صحبت کنند و پاسخ‌های لحظه‌ای و بدون تأخیر دریافت کنند، همچنین قطع کردن صحبت‌های در حال انجام چت‌جی‌پی‌تی نیز ممکن شده است.

قابلیت گوگل که پیش از این به صورت آزمایشی در دسترس بود، حالا در دسترس صدها میلیون کاربر است و گوگل انتظار دارد تا پایان سال، یک میلیارد نفر در سراسر جهان از این قابلیت استفاده کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.