فعال حکومتی: مردم و کودکان را در زاهدان کشتیم و گزارش دروغ دادیم

چهارشنبه, 26ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرنامه گویا

علیرضا کمیلی، دبیر نهاد “اتحادیه امت واحده” که یک نهاد نزدیک به حکومت در راستای پیشبرد تفکرات نظام جمهوری اسلامی است نکاتی را در باره واقعه ۸ مهر سال ۱۴۰۱ (جمعه خونین زاهدان) بیان کرده است. در این روز تعداد زیادی از شهروندان زاهدان، از جمله کودکان با شلیک مأموران حکومتی به بهانه حمله به کلانتری کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که کمیلی عنوان کرده که این شهروندان در فاصله ۴۰۰ متری از کلانتری بوده‌اند و به نیمه بالای بدنشان شلیک شده است و گزارش مقامات درباره حمله به کلانتری از اساس دروغ بوده است. علیرضا کمیلی در این باره گفت: «مردم بی‌گناه زاهدان را در این روز کشتند و ابراهیم کوچک‌زایی، فرمانده انتظامی چابهار که به یک دختر در چابهار تعرض کرده بود، در حال حاضر آزاد است.»

طبق اعلام فعالان بلوچ در جمعه خونین زاهدان و خاش بیش از ۱۲۰ نفر توسط عوامل حکومت کشته شدند. در این میان تعدادی از کشته‌شده‌ها کودک بودند. این فعال حکومتی در این ویدیو اذعان می‌کند که از فاصله ۴۰۰ متری به مردم تیر خورده است. مردم را با تیربار سنگین به رگبار بسته بودند. تا کنون حکومت رسماً به این جنایت اذعان نکرده و بابت آن کسی برکنار نشده و برعکس معترضین به جنایت بازداشت و زندانی شده‌اند.

منابع: دویچه وله و توانا

 

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.