شمار اعدام شدگان در زندان قزلحصار کرج به پنج تن افزایش یافت

چهارشنبه, 26ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه، همزمان با اجرای حکم اعدام خسرو بشارت، زندانی سنی مذهب حکم چهار زندانی دیگر که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳، دستکم پنج زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

هویت این زندانیان، خسرو بشارت، محمدرضا رحیم پور، سیروس حیات بینی، محمد کریم فاضلی و یک زندانی تبعه کشور افغانستان توسط هرانا احراز شده است.

علاوه بر اعدام خسرو بشارت، زندانی سنی مذهب، محمدرضا رحیم پور، سیروس حیات بینی و محمد کریم فاضلی بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و یک زندانی تبعه کشور افغانستان از بابت اتهام قتل، پیشتر به اعدام محکوم شده بودند.

این زندانیان در تاریخ های دوازدهم، هجدهم و بیست و پنجم اردیبهشت ماه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.