دادگاه پرونده جدید نرگس محمدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» برگزار می‌شود

شنبه, 29ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

نرگس محمدی، برندهٔ جایزهٔ نوبل صلح که در زندان اوین به سر می‌برد، در پرونده جدیدی به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و دادگاه آن برگزار خواهد شد.

مصطفی نیلی، وکیل خانم محمدی، روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، با انتشار این خبر در شبکهٔ‌ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «جلسه رسیدگی به پروندهٔ جدید خانم نرگس محمدی روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.»

پیش از این نیز این فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی در چندین پرونده تشکیل‌شده توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی محکوم شده است.

او ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش بار دیگر بازداشت شد و اکنون در زندان اوین محبوس است.

 

نرگس محمدی در این مدت بارها از داخل زندان پیام‌هایی را منتشر کرده و حتی با رسانه‌های خارجی به صورت مخفیانه مصاحبه کرده است.

خانم محمدی آخرین بار اواخر دی‌ماه سال گذشته به دلیل فعالیت‌های داخل زندان و پس از اعلام نامش به عنوان برنده جایزه صلح نوبل توسط دادگاه انقلاب به «پانزده ماه زندان، دو سال تبعید به خارج از تهران و استان‌های مجاور، دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروه‌های اجتماعی – سیاسی و دو سال منع استفاده از تلفن هوشمند» محکوم شد.

نرگس محمدی در پنج محکومیت متفاوت توسط دستگاه قضائی ایران در مجموع به «۱۲ سال و ۳ ماه زندان، ۱۵۴ ضربه شلاق و ۴ ماه رفتگری و ۲ سال ممنوع‌الخروجی و تبعید» و دیگر محرومیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

او که طی چهارده سال اخیر ۱۰ سال را در زندان گذرانده است، آذرماه سال گذشته به عنوان برنده جایزه صلح نوبل معرفی شد. این جایزه در غیاب او، به فرزندانش به عنوان نمایندگانش اهدا شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.