چهار زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند

دوشنبه, 31ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه، حکم چهار زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

هویت سه تن از این زندانیان “مجتبی جوینده، حدودا چهل ساله، مصطفی آقایی، سی و پنج ساله و نادر قربانی، بیست و هشت ساله” گزارش شده است.

چهارمین زندانی که از هویت وی اطلاعی در دست نیست، تبعه کشور افغانستان است.

بر اساس این گزارش، حدود سه تا چهار سال پیش، مجتبی جوینده و مصطفی آقایی از بابت اتهام قتل و نادر قربانی و زندانی تبعه کشور افغانستان نیز، با اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

آنها اخیرا جهت اجرای حکم اعدام از زندان پیربنو به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بودند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.