یک زندانی در زندان چوبیندر قزوین اعدام شد

سه شنبه, 1ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه یکم خردادماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود، در زندان چوبیندر قزوین به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، امروز سه شنبه یکم خرداد ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان چوبیندر قزوین اعدام شد.

هویت وی، مهدی عطائی، بیست و سه ساله گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “مهدی عطائی متهم بود دو سال پیش به یک دختر ۱۴ ساله تجاوز کرده و منجر به مرگ آن دختر شده است. اما مهدی به همبندیانش گفته بود که در این تجاوز نقشی نداشته و تنها خانه‌اش را در اختیار یک دوست قرار داده که با دوست دخترش تنها باشد. وقتی مهدی به خانه باز می‌گردد با پیکر مجروح دختر ۱۴ ساله روبرو می‌شود و سریع او را که بی‌هوش بوده به مراکز درمانی منتقل می‌کند. دختر مجروح ۱۰ روز بعد بدون هیچ اظهاری درخصوص مقصر اصلی فوت می‌کند و دو دوست مهدی که تجاوز را انجام داده بودند، همچنان فراری هستند.”

بنابر این گزارش، این متهم ضمن اینکه در دادگاه اعلام میکند که بیگناه است و خودش در خصوص این موضوع به پلیس اطلاع داده است، توسط مرجع قضایی از بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.