۱۳۸ محیط‌بان از ۳۶۵ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان تهران حفاظت می‌کنند

چهارشنبه, 2ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

تهران – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: در این استان حدود ۱۳۸ محیط‌بان مشغول حفاظت از ۳۶۵ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان هستند، سرانه منطقه هر محیط‌بان در استان حدود ۷ هزار هکتار است که نسبت به استاندارد جهانی زیاد بوده و این موضوع بحث حفاظت از مناطق را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان تهران، علیرضا مزینانی به مناسبت روز محیط بان افزود: محیط بانان سرمایه های ارزنده محیط زیست کشور هستند و به داشتن محیط بانانی که در راه حفاظت از گنجینه‌های زیست‌ محیطی این سرزمین از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و در این راه با وجود تحمل سختی های فراوان کماکان در سنگر خدمت و حفاظت از میراث‌های ملی جانفشانی می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین یادی می کنیم از محیط بانانی که به دلیل عشق به طبیعت، حفاظت و حراست از محیط زیست و تنوع زیستی، جانشان را فدا کردند و ‌از درگاه الهی برای همه شهدای محیط زیست کشور طلب رحمت و مغفرت می کنیم.

 


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم به کارگیری تکنولوژی و فناوری های نوین به منظور حفاظت و نظارت هر چه بهتر در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و همچنین توجه مسوولان و مردم جامعه به اهمیت، نقش و جایگاه ارزنده وظایف محیط بانان، اظهار داشت: توجه به آموزش های لازم و تخصصی و تجهیز محیط بانان به آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز دنیا در امر حفاظت از طبیعت و محیط زیست نیز بسیار ضروری است که خوشبختانه در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

مزینانی تصریح کرد: امیدواریم ذات اقدس احدیت همه محیط بانان را که در مسیر تحقق اهداف متعالی حفاظت از محیط زیست و سرمایه های طبیعی از جان مایه می گذارند در کنف الطاف خاصه خویش قرار دهد.

ولادت امام رضا ( ع) روز محیط‌بان نامیده شده است که امسال مصادف با ۳۱ اردیبهشت ماه بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.