زندان اسدآباد اصفهان؛ اردوگاه بیگاری هزاران زندانی

شنبه, 5ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

اخبار روز

گزارش زیر توسط زندانیان و خانواده‌های آنها از زندان اسد‌آباد اصفهان تهیه شده است. این گزارش در ادامه سلسله گزارش‌هایی است که به منظور افشای وضعیت قرون وسطایی در زندان‌ها از داخل کشور تهیه و توسط خانواده زندانیان به دست ما رسیده است. شرایط غیر‌انسانی در زندان اسدآباد تا کنون افشا نشده بود و به همین دلیل مقامات و ماموران این زندان به هر جنایتی در حق زندانیان مبادرت می‌کنند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، با انعکاس این اخبار پرده‌هایی از جنایات سران حکومت در حق زندانیان که خود اولین قربانیان این حکومت هستند برداشته می‌شود.

کانون حقوق بشر ایران از همه شهروندان و زندانیان درخواست دارد که هر گونه اطلاعات از درون زندان‌های حکومت را برای ما ارسال کنند.

گزارش زیر به صورت کامل و بدون کم و کاست برای اطلاع مردم منتشر می‌شود:

اردوگاهی برای بیگاری هزاران زندانی

زندان اسدآباد اصفهان، در جاده اصفهان –  مبارکه در جاده زندان اسدآباد واقع شده است. این محل اردوگاهی برای بیگاری کشیدن از زندانیان است. جایی در بیابانهای اصفهان که هیچ نظارت و کنترلی بر آن وجود ندارد.

وضعیت زندان اسدآباد اصفهان

آمار زندانی در این زندان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ زندانی می باشد و برای این تعداد زندانی تعداد ۸ حمام و۵ سرویس بهداشتی دارد. به این ترتیب برای هر ۶۰ نفر یک حمام و برای هر ۱۰۰ نفر یک سرویس بهداشتی وجود دارد و میتوان تصور کرد که وضعیت بهداشتی در این زندان چگونه است.

بیگاری کشیدن از زندانیان و درآمدهای نجومی سازمان زندانها

در زندان اسدآباد اصفهان، با زندانیان مانند برده رفتار می کنند و از آنها بیگاری می کشند. زندانیان را از ساعت ۵ و نیم صبح برای کار در معدن سنگ، کوره های آجرپزی و کارهای سخت می‌برند. در صورتی که کسی ۱ ساعت غیبت کند و یا دیرتر برسد، او را به شدیدترین شکل مجازات کرده و از اولیه ترین حقوقش محروم می کنند.

۱۳ هزار زندانی در اصفهان در خدمت سازمان زندانها هستند و از آنها بعنوان کارگر شهرداری برای جارو زدن خیابانها، رنگ زدن جدول خیابانها، کار در معدن و کوره های آجرپزی و سایر کارهای سخت استفاده می‌کنند.

برخی از عوامل زندان، از این زندانیان بعنوان راننده شخصی خود استفاده می‌کنند.

سازمان زندانها مابه ازاء بیگاری و ساعتهای متمادی کار ۱۳ هزار زندانی، از شرکتهای مربوطه که از این زندانیان بعنوان نیروی کار ارزان استفاده می‌کنند، روزانه مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پول دریافت کرده و تنها ۱۵۰ هزار تومان آن را به زندانی می دهند.

به این ترتیب مبلغ کلانی در ماه بدون هیچ زحمتی، از کار و رنج هزاران زندانی در سخت ترین شرایط به جیب عوامل و شکنجه گران و مأموران قضاییه در اصفهان می ریزد. این مبلغ در ماه معادل ۲۳۴ میلیارد تومان است. که تنها چیزی حدود ۵۸ میلیارد آن در ماه به زندانیان داده می شود و مابقی درآمد یعنی ۱۷۶ میلیارد تومان آن را سازمان زندانها و عواملش به جیب زده و غارت می کنند و حساب آن را هم به جایی پس نمی دهند و معلوم نیست که این پولها کجا خرج می شود؟

ورود مواد مخدر به زندان

در زندان اسدآباد اصفهان تهیه و خرید مواد مخدر، بسیار راحت تر از بیرون زندان است. موادی مانند تریاک، حشیش و هروئین توسط مأموران زندان و تأیید رئیس زندان وارد بندها شده و به فروش می رسد.

قیمت تریاک در بیرون زندان هر گرم ۵۰ هزار تومان است اما در داخل زندان هر گرم به قیمت ۱۵۰۰تومان بفروش می رسد.

گزارش ها حاکی است که بقدری مواد مخدر وارد زندان می شود و بفروش می رسد که داخل زندان مانند خیابان مولوی تهران است و زندانیان زیر چشم و دوربین های مأمورین و افسران زندان، مواد مخدر را مصرف می کنند.

بسیاری از زندانیان که به جرائم اجتماعی وارد این زندان می شوند، در سنین جوانی هستند و آلوده به مواد مخدر نیستند. اما در زندان اسدآباد اصفهان عمدا زمینه معتاد شدن آنها را فراهم می کنند که این جوانان، صدایی برای اعتراض هم نداشته باشند. اسم این محل را اردوگاه کار درمانی گذاشته اند و اینچنین زندانیان را به لبه پرتگاه مرگ می فرستند.

اسامی رئیس و قاضی ناظر زندان اسدآباد اصفهان

رئیس زندان               حبیبی

قاضی ناظر                 معصوم زاده

افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

این گوشه‌ای از وضعیت جهنمی زندان‌ها در حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه است. زندانیان یا مبارزان آزادی هستند که توسط نیروهای سرکوبگر به اسارت گرفته شده‌اند یا قربانیان سرقت و چپاول ثروت‌های عمومی توسط سران حکومت.

سران حکومت با همانند‌سازی از جامعه تلاش می‌کنند، هر چه بیشتر شرایط زندان را برای زندانیان سخت‌تر کنند. آنها می‌خواهند به این ترتیب هر اعتراضی را در نطفه خفه کنند. اما شرایط انفجاری جامعه، واعتراضات در زندان‌ها نشان داده، این تلاش‌های مذبوحانه تاثیری بر جو اعتراضی در جامعه و باطبع آن زندان‌ها نداشته است.

سران حکومت با سخت کردن شرایط زندان می‌خواهند به زندانیان این گونه القا کنند که هیچ حسابرسی در قبال جنایات‌شان نخواهند داشت. دراین سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌هایی که در پی دارد، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر خواهد شد. پس وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.