ژینا مدرس‌گرجی، فعال حقوق زنان جمعا به ۲۱ سال زندان محکوم شد

شنبه, 5ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان را جمعا به ۲۱ سال زندان محکوم کرده است.

شبکه حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۵ خرداد با اعلام این خبر نوشت ژینا مدرس‌گرجی به اتهام‌های «تشکیل دستە و گروە غیرقانونی با هدف براندازی نظام» به ۱۰ سال حبس تعزیری، «همکاری با گروه‌ها و دول متخاصم» به ۱۰ سال حبس تعزیری و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

آخرین جلسه دادگاه وی در تاریخ ۲۱ فروردین در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی کرمی برگزار و صدور این حکم در روزهای گذشته به وکلایش ابلاغ شده است.

بر اساس قانون ادغام و تجمیع احکام، از مجموع ۲۱ سال حکم صادره، اشد مجازات یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان همدان قابل اجرا است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، وکلای خانم مدرس‌گرجی اعتراض خود به این حکم سنگین را رسما ثبت و پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال خواهد شد.

طبق حکم صادره، مصادیق اتهامات مطرح شده علیه ژینا مدرس‌گرجی «تاسیس انجمن ژیوانو با ایدئولوژی فمینیستی و با هدف براندازی»، «شرکت هدفمند در تجمعات و بیان نمودن شعارهای ساختار شکنانه»، « ارتباط پیوسته با عناصر ضدانقلاب»، «شرکت در کنفرانس‌ها و کارگاه های آموزشی بین‌المللی»، «نشر مطالب در فضای مجازی و انجام مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور در جهت سیاه‌نمایی اوضاع کشور و متشنج کردن فضای جامعه در برهه حساس پس از فوت مهسا امینی» عنوان شده است.

ژینا مدرس‌گرجی اولین بار در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات در یکی از خیابان‌های سنندج به شیوه‌ای خشونت‌آمیز بازداشت و پس از ۴۰ روز در تاریخ ۸ آبان با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

این فعال حقوق زنان دومین بار در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۸۴ روز در تاریخ ۱۲ تیر همان سال با قرار وثیقه سنگین ۵ میلیارد تومانی به صورت موقت از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد. 

فروردین ماه سال جاری نیز اداره اماکن شهر سنندج کتاب‌فروشی «ژیرا» به مدیریت ژینا مدرس‌گرجی را، به دلیل «عدم رعایت حجاب اسلامی» به مدت چند روز پلمب کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.