واکنش شیرین عبادی به حمله حامیان جمهوری اسلامی به معترضان ایرانی در لندن

یکشنبه, 6ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

shirinEbadi.jpg

شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح، با اشاره به حمله روز جمعه حامیان جمهوری اسلامی به مخالفان حکومت در لندن، در اینستاگرام نوشت:

امروز روز کوبیدن بر طبل اختلافات نیست!

‎روز گذشته گروهی از نزدیکان به حکومت در لندن مراسمی برای بزرگداشت ابراهیم رئیسی بر پا کردند. کسی که مردم امروز به درستی از او با نام «قصاب تهران» یاد می‌کنند. اعوان و انصار جمهوری اسلامی، آقازادگانی که با دست‌درازی به سرمایه مردم به مال و مکنتی دست یافته و خود را به غرب رسانده‌اند، فریاد اعتراض ایرانیان در تبعید را برنتابیدند و به انان حمله‌ور شدند. دست‌کم چهار ایرانی معترض زخمی شدند.

‎تصور کنید کسانی که در لندن، در قلب پایتخت انگلستان این‌گونه به مردم معترض حمله می‌کنند، و در مقابل دوربین‌های شهروندان و پلیس اروپایی باکی از شکستن دست و پای مخالفان خود در خیابان ندارند، چه بلایی بر سر ژیناها، نیکاها، ساریناها و کومارها در خیابان‌های ایران آورده‌اند. حتی خیال آنچه در زندان بر سر محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی گذشته است قلب انسان را به درد می‌آورد.

‎اینها همان کسانی هستند که دولت بریتانیا حاضر نیست تروریست بودنشان را به رسمیت بشناسد. اما مردم ثابت خواهند کرد که اراده آنها از عزم دولت‌ها راسخ‌تر و صدای آنها از پروپاگاندای حکومت‌ها رساتر است. کمتر از چهار ساعت دیگر تجمعی اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی برپا خواهد شد.

‎از تمام کسانی که امکان حضور دارند خواهش می‌کنم فارغ از هر گرایش سیاسی، فارغ از هر رویکرد عقیدتی، و با یاد جوانانی که مظلومانه در خیابانهای وطنمان کشته شدند و اافرادی که بی گناه به چوبه دار سپره شدند ، فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی را برآورند. از تمام کسانی که می‌توانند در این برنامه شرکت کنند خواهش می‌کنم به یاد ژینا مهسا امینی دختری که هزاران آرزو داشت و نامش رمز مبارزه و آزادی شد، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی حاضر شوند و بگویند جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند. امروز روز کوبیدن بر طبل اختلافات نیست. تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی؛ اعتراض به جنایت و وقاحت است.

از: گویا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.