شرکت هوش‌ مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» می‌گوید پنج کارزار روسیه، ایران و اسرائیل برای فریب افکار عمومی را خنثی کرده است

جمعه, 11ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

آرشیو

آرشیو

شرکت حوزه هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» روز پنجشنبه گفت که پنج کارزار نفوذ مخفی را که عوامل آن به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای «فعالیت فریبنده» در سراسر اینترنت بودند، مختل کرد.

به گزارش رویترز، این شرکت آمریکایی که سم آلتمن آن را رهبری می‌کند گفت که این عوامل تهدیدکننده، در طول سه ماه گذشته از مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت برای تولید محتوا نظیر نظرات کوتاه، مقالات طولانی‌ به زبان‌های مختلف، تولید نام جعلی برای‌ افراد و بیوگرافی‌های جعلی برای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

این کارزارها را عواملی از روسیه، چین، ایران و اسرائیل مدیریت می‌کردند.

بنا بر این گزارش آنها بر موضوعاتی از جمله حمله روسیه به اوکراین، درگیری در غزه، انتخابات هند، سیاست در اروپا و ایالات متحده، و مسائل دیگر متمرکز بودند.

اوپن‌ای‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارزارهای فریب «تلاشی برای تغییر افکار عمومی یا تأثیرگذاری بر نتایج (فرایندهای) سیاسی» بود.

از سوی دیگر، «متا پلتفرمز» شرکت مالک شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، در گزارش سه ماهه امنیتی خود در روز چهارشنبه گفت انواع محتوای «احتمالاً تولید شده هوش مصنوعی» کشف کرده است به طور فریبنده‌ای در سکوهای شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده شده است.

شرکت متا گفت این مطالب از جمله نوشته‌ها در شکل نظراتی است که در زیر اخبار و نوشته‌های سازمان‌های خبری جهانی و قانون‌گذاران آمریکایی منتشر شده و در آنها از مدیریت اسرائیل در جنگ غزه تمجید شده است.

صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.