بیش از یک‌سوم مدارس در تهران «تخریبی یا فرسوده» هستند

شنبه, 12ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران سال ۹۶ عنوان کرده بود که به علت شمار زیاد حقوق‌بگیران، این وزارتخانه توان نوسازی و ایمن‌سازی مدارس را ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران سال ۹۶ عنوان کرده بود که به علت شمار زیاد حقوق‌بگیران، این وزارتخانه توان نوسازی و ایمن‌سازی مدارس را ندارد

عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، می‌گوید بیش از یک‌سوم مدارس در این استان یا «باید تخریب شوند» یا «نیازمند مقاوم‌سازی» هستند.

آقای زارع روز شنبه، ۱۲ خردادماه، به خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، گفت «۱۳.۸ درصد» مدارس استان تهران نیازمند «تخریب و بازسازی» و «۲۲.۸ درصد» مدارس نیازمند «مقاوم‌سازی» هستند.

او در ادامه گفت که اکثر مدارس نیازمند تخریب در «مناطق ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲،‌ ۱۳، ۱۶ و ۱۹» شهر تهران و در «شهرستان‌های تهران، شهریار، شهرری، دماوند و پاکدشت قرار دارند».

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به «اوضاع حاد کمبود مدرسه در چهار منطقه تهران» اعلام کرد: «در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا مشکل مدارس در استان تهران حل شود.»

«۳۰ درصد» مدارس شهرستان‌‌های استان تهران فرسوده است

او همچنین با بیان اینکه «آمار مدارس فرسوده کاهش داشته» گفت که بزرگ‌ترین مشکل در راه نوسازی مدارس «تأمین زمین» است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در حالی مدعی «کاهش» آمار مدارس فرسوده در این استان شده که عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش این استان، بهمن ۱۳۹۶ به خبرگزاری تسنیم گفته بود که «۳۰ درصد» از مدارس و فضاهای آموزشی این استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

او در همین زمینه عنوان کرده بود که به علت شمار زیاد حقوق‌بگیران و هزینه‌های جاری، این وزارتخانه توان نوسازی و ایمن‌سازی مدارس را ندارد.

این در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس ۲۱ اردیبهشت امسال در گزارشی اعلام کرد بدهی وزارت آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات فرهنگیان «در مجموع حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان» است.

این گزارش تأکید کرد که «با وضعیت فعلی برآورد بودجه آموزش و پرورش، پرداخت آنها در سال ۱۴۰۳ ناممکن است و مجدداً شاهد چالش‌های گذشته خواهیم بود».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.