کشته شدن ۳ تن طی سیل در مازندران

پنجشنبه, 15ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

sail

هجوم سیل به چهار استان شمالی کشور به ویژه مازنداران علاوه بر مرگ سه تن، خسارت های مالی فراوان برجای گذاشته است.

مجتبی خالدی مسئول مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت از آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطقی از ۴ استان مازندران، گلستان و سمنان خبر داده و به خبرگزاری فارس گفته که در سه روز گذشته تاکنون ۳ تن در مازندران بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند.

عصر روز چهارشنبه ۱۴ خرداد سیل شهرستان‌های شرق استان مازندران را دربرگرفت.

اما خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رستم زرودی مدیر کل بحران استان مازندران خبر داد که سیل شرق مازندران به آب‌گرفتگی ۲ هزار و ۲۰۰ خانه و وارد شدن خسارات گسترده به بخش کشاورزی استان انجامیده است.

به گفته مدیر کل بحران استان مازندران، سیل شرق استان مازندران از محدوده ساری تا شهرستان گلوگاه را در برگرفته که در این مسیر بیش از ۲هزار واحد مسکونی دچار آب گرفتگی شدند و به برخی از آنان خسارتی بین ۱۰ تا ۶۰ درصد وارد شده است.

مدیرکل بحران استان مازندران با بیان اینکه بیشترین خسارات ناشی از این سیل به بخش کشاورزی وارد شده است، گفته که ۳۲۰ هکتار از اراضی بهشهر، ۳۰۰هکتار از اراضی گلوگاه، ۲۵۰ هکتار از اراضی نکاء و ۴۰۰ هکتار از اراضی میان درود دچار خسارت جدی شده است و علاوه بر آن تمامی اراضی کشاورزی حوزه رودخانه تجن نیز به زیر املاح ناشی از سیل فرو رفته است.

براساس قانون مدیریت بحران در ایران باید به کشاورزانی که دچار خسارت از سیل شده‌اند خسارات پرداخت کند.

مدیر کل بحران استان مازندران با بیان اینکه یک تن نیز در جریان این حادثه مصدوم
به گفته او در مجموع بیش از ۵۰ روستا در پی این سیلاب دچار حادثه شدند که خوشبختانه تاکنون مشکل ارتباطی آنان رفع شده است.

این در حالیست که قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از تلاش ۲۰۰ امدادگر برای پوشش امدادی چهار استان سیل‌زده کشور خبرداد.

آقای سیف نیز در گفت و گو با ایسنا، در تشریح گزارش سیل چهار استان کشور گفته که سیل چهار استان مازندران، گلستان،‌ آذربایجان شرقی و سمنان را در برگرفت و در مازنداران به کشته شدن دو تن انجامید.

او با بیان اینکه ۱۱ شهرستان این استان‌ها تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرارگرفتند، گفت: شهرستان‌های کلاردشت، ساری، بهشهر، نکاء،‌ سوادکوه، آق‌قلا، گرگان، سراب، سمنان، دامغان و شاهرود در اثر جاری شدن سیل دچار آسیب شدند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال و احمر با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل در این چهار استان، ۱۳ روستا نیز دچارآسیب شده‌اند، گفت: امدادگران نسبت به امدادرسانی به ۷۰۰ تن اقدام کرده و به ۱۲ مصدوم این سیل نیز خدمات درمانی ارائه کردند.

به گفته آقای سیف ۲۰۰ امدادگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی وظیفه امدادرسانی به سیل‌زدگان را برعهده دارند و تا ظهر پنجشنبه توانستند آب ۱۴۰ واحد مسکونی را تخلیه کنند.

نگرانی اصلی به گفته مسولان استان مازنداران تأمین آب آشامیدنی سالم و پیشگیری از بیماری‌های عفونی است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.