پلیس اصفهان ۳۵ صفحه اینستاگرامی را به دلیل «ترویج سبک زندگی غربی» مسدود کرد

یکشنبه, 13ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان روز شنبه ۱۲ خرداد ماه گفت، ۳۵ صفحه اینستاگرامی به خاطر «ترویج سبک زندگی غربی و انتشار محتوای نامناسب»، شناسایی و مسدود شدند.

مصطفی مرتضوی اضافه کرده است که این ۳۵ صفحه اینستاگرامی با میانگین تعداد بازدید۷۰ هزار نفر بودند که گردانندگان آنها «تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب» را منتشر و بارگذاری می‌کردند.

این مقام پلیس اصفهان در ادامه گفته است محتویات این صفحات حذف شده و گردانندگان آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان همچنین اظهار داشت این «افراد غیرمتعهد و سوء‌استفاده‌گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هر کاری می‌زنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتواهای مبتذل در فضاهای مجازی هستند.»

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی در اردیبهشت ماه سال جاری از اجرای طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی» خبر داده بود.

رئیس پلیس فتا همچنین ادعا کرده بود که بر اساس بررسی‌ها ۹۱ درصد از محتوایی که او «آلوده به جرایم اخلاقی» خوانده در اینستاگرام تولید می‌شود.

این ادعا در حالی مطرح شده است که در حال حاضر پلتفرم اینستاگرام به همراه پلتفرم‌های پرطرفداری چون فیس‌بوک، ایکس (توئیتر سابق)، یوتیوب، تلگرام و واتس‌اپ همگی در ایران فیلتر هستند.

با این وجود بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، که بهمن ۱۴۰۲ منتشر شد، ۴۶.۵ درصد مردم ایران از رسانه اجتماعی ‌‏اینستاگرام و ۳۵.۳ درصد از پیام‌رسان واتس‌اپ و ۳۴.۶ درصد هم از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.