بازگشت «مجاهد کورکور» زندانی سیاسی محکوم به اعدام از سلول انفرادی به قرنطینه؛ خطر اعدام هنوز رفع نشده است

چهارشنبه, 16ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا 

سازمان حقوق بشری «کارون» روز ۱۶ خرداد‌ اعلام کرد که «مجاهد کورکور» زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پس از گذراندن ۴۵ روز در سلول انفرادی زندان شیبان اهواز، به قرنطینه بازگردانده شده است.

این سازمان مدعی شد که مجاهد کورکور به دلیل فشارهای روانی وارده، دچار مشکلات جدی مغزی و ادراکی شده با این وجود از سوی مسئولان زندان و مقامات امنیتی از دریافت هرگونه خدمات پزشکی محروم مانده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی مجاهد کورکور را به تیراندازی ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ایذه و کشتن هفت شهروند، از جمله «کیان پیرفلک» متهم کرده است.

این درحالی است که این زندانی سیاسی اتهامات مطروحه برضد خود را رد کرده و مادر کیان پیرفلک نیز در مراسم خاکسپاری فرزندش تاکید کرد که مأموران حکومتی خودروی آن‌ها را به رگبار بستند.

مجاهد کورکور در جریان حمله نیروهای امنیتی به روستای پرسوراخ در ۲۹ آذر ۱۴۰۱، دستگیر شد و همراهانش کشته شدند. حکم اعدام او دی سال ۱۴۰۲ در دیوان عالی جمهوری اسلامی تأیید و پرونده‌اش به شعبه اجرای احکام دادگاه ایذه فرستاده شد.

سازمان عفو بین‌الملل با توجه به نتیجه تحقیقاتش، ماموران لباس شخصی حکومت را عامل شلیک مرگبار به کیان پیرفلک معرفی کرده و عباس کورکوری (مجاهد کورکور) را از اتهامات وارده مبرا می‌داند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.