اسپانیا مایل است به پیروی از آفریقای جنوبی اسرائیل را به نسل‌کُشی متهم کند

پنجشنبه, 17ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجۀ اسپانیا

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجۀ اسپانیا © Ahmad al Rubaye / AFP/Archivos

به گزارش آسوشیند پرس اسپانیا اجازه خواسته است تا با پیروی از تقاضای آفریقای جنوبی اسرائیل را به نسل کُشی در غزه متهم کند. در اواخر سال گذشتۀ میلادی آفریقای جنوبی با تسلیم شکایتی علیه اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری این کشور را به “نسل‌کُشی” متهم کرد. وزیر امور خارجۀ اسپانیا، خوزه مانوئل آلبارس، با اعلام این مطلب افزوده است که کشورش این تصمیم را به دلیل عملیات نظامی غزه اتخاذ کرده است و دولت مادرید مایل است که صلح به غزه و خاورمیانه بازگردد و برای این منظور همگی باید از دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کنیم.

آمریکا، فرانسه، انگلستان، کانادا، آلمان و شمار دیگری از کشورها با انتشار بیانیه‌ای مشترک از حماس و اسرائیل خواسته‌اند که طرح پیشنهادی جو بایدن را برای یک آتش‌بس پایدار در غزه بپذیرند. به گفتۀ کاخ سفید، از این بیانیه دولت‌های آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کلمبیا، دانمارک، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند نیز پشتیبانی کرده‌اند.

به گزارش سازمان پزشکان بدون مرز اجساد هفتاد تن به علاوه سیصد مجروح که اغلب زنان و کودکان بوده‌اند در چهل و هشت ساعت گذشته به بیمارستان “شهدای الاقصی” منتقل شده‌اند. پس از هشت ماه جنگ، نظام سلامت و بهداشت غزه تقریباً به کل درهم ریخته است. بیمارستان “شهدای الاقصی” امروز پنجشنبه ششم ژوئن خبر داد که در نتیجۀ بمباران مدرسۀ الساردی وابسته به سازمان ملل سی‌و‌هفت نفر کشته شدند. ارتش اسرائیل گفته است که این مدرسه مخفیگاه یکی از پایگاه‌های حماس بوده است.        

از: ار اف ای

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.