بی‌بی‌سی درباره زندانی شدن نازنین زاغری در ایران سریال می‌سازد

پنجشنبه, 17ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

Loading video

ایران اینترنشنال

بی‌بی‌سی گزارش داد که این شبکه قصد دارد درباره ماجرای بازداشت نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی و زندانی پیشین در ایران، و تلاش‌های همسرش ریچارد رتکلیف برای آزادی او یک سریال ۴ قسمتی بسازد.

این سریال که هر قسمت آن ۶۰ دقیقه خواهد بود بر اساس کتاب «یک حیاط آسمان» نوشته این زوج، ساخته می‌شود. قرار است انتشارات پنگوئن این کتاب را ۵ مهر سال جاری با عنوان فرعی داستان عشق، مقاومت و امید منتشر کند.

این سریال که در ژانر درام واقع‌گرایانه ساخته خواهد شد از دوره زمانی بازداشت نازنین زاغری در فرودگاه خمینی تهران تا آزادی و بازگشت او به بریتانیا و نزد خانواده‌اش را پوشش می‌دهد.

یکی از سخنگویان بی‌بی‌سی با اشاره به تاثیر احساسی تجربیات نازنین زاغری-رتکلیف و همسرش ریچارد رتکلیف بر روی کسانی که وضعیت آنان را تعقیب می‌کردند گفته است: «سفر ۶ ساله آن‌ها داستانی از ناامیدی، شجاعت و امید است که در دو کشور می‌گذرد و در نهایت، داستانی است از چگونگی به هم رسیدن خانواده‌ای که رویدادهای بین‌المللی آن‌ها را از هم جدا کرده بود.»

نازنین زاغری ۴۳ ساله و انوشه آشوری ۶۷ ساله، دیگر شهروند ایرانی-بریتانیایی که سال‌ها در ایران زندانی بودند، اواخر اسفند سال گذشته آزاد شدند.

هم‌زمان اعلام شد بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی مربوط به تانک‌های چیفتن از سوی لندن به تهران پرداخت شده است.

زاغری ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ در فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران و زمانی ‌که قصد داشت همراه کودک ۲۲ ماهه‌اش به بریتانیا بازگردد، از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت و سپس به «جاسوسی»‌ متهم شد.

او پس از بازگشت به بریتانیا، در یک نشست خبری از عملکرد وزارت امور خارجه بریتانیا در زمینه پرونده‌‌اش انتقاد کرد و گفت او باید همان شش سال پیش آزاد می‌شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.