دادستان اردبیل یکی از اتهام‌های حسین شنبه‌زاده را «ارتباط با افسران رده‌بالای موساد» اعلام کرد

جمعه, 18ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

دادستان اردبیل می‌گوید که اتهام‌های حسین شنبه‌زاده، فعال شبکه اجتماعی، مترجم و ویراستار، «ارتباط با افسران رده بالای موساد»، «اهانت به مقدسات» و «تلاش برای خروج از کشور» است.

خبر بازداشت آقای شنبه‌زاده روز ۱۵ خرداد رسانه‌ای شد، پس از این‌که او در تماس تلفنی با خانواده‌اش خبر بازداشت خود را اعلام کرد.

جلال آفاقی در اظهاراتی که خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، جمعه ۱۸ خرداد منتشر کردند، گفته که این فعال شبکه‌های اجتماعی روز ۱۱ خرداد بر اساس نامه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و نیابت قضایی دادستانی تهران بازداشت شد.

این مقام قضایی، آقای شنبه‌زاده را به «هتاکی‌های متعدد»، «اهانت به مقدسات» و «جاسوسی برای افسران رده بالای موساد» متهم کرده و مدعی شده که او «براساس اسناد و مدارک موجود متهم است به این‌که از طریق شبکه‌های اجتماعی با افسران رده بالای موساد در ارتباط بوده است».

او هیچ شواهد و مدرکی در این زمینه ارائه نکرد.

بازداشت این متهم پس از آن اتفاق افتاد که حساب کاربری علی خامنه‌ای در شبکه ایکس تصویری از عکس یادگاری او و اعضای تیم ملی والیبال دانش‌آموزی منتشر کرده بود که جمله همراه با این تصویر، نقطه نداشت.

حسین شنبه‌زاده در واکنش، بدون استفاده از هیچ کلمه‌ای، تنها یک نقطه زیر این تصویر گذاشت.

دادستانی اردبیل این مترجم و ویراستار را متهم کرده که «قصد داشت از طریق عبور از اردبیل، بستان‌آباد و در نهایت رفتن به ارومیه از کشور خارج شود».

خانواده حسین شنبه‌زاده روز ۱۶ خرداد در بیانیه‌ای با بیان این‌که فرزند آن‌ها «ابتدا باید از حقوق اولیه یک زندانی برخوردار شود»، تاکید کردند که «انتساب اتهاماتی سنگین به حسین به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از دستگیری بدون برخورداری از حق ارتباط با وکیل و خانواده جای سوال و نگرانی دارد».

در این بیانیه آمده که «ادعای متواری شدن حسین نیز قابل توجیه نیست حسین از مدت‌ها قبل در شبکه ایکس از قصدش برای سفر به اردبیل سخن گفته بود و حتی تا ساعتی قبل از دستگیری نیز در همین شبکه از شهر اردبیل سخن می‌گفت و از خودش عکس منتشر می‌کرد».

آقای شنبه‌زاده در سال ۱۳۹۸ نیز به‌دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اتهام «توهین به مقدسات و رهبر جمهوری اسلامی»، محاکمه و به حبس محکوم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.