تشکیل دو پرونده قضایی جدید برای مهدی محمودیان

دوشنبه, 21ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

«مهدی محمودیان»، فعال و روزنامه‌نگار سیاسی اعلام کرد دو پرونده جدید صبح امروز ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ از سوی دادگاه انقلاب برای او گشوده شده است.

او با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:«تشکیل پرونده جدید با شکایت بهشت زهرا به خاطر مصاحبه در مورد مشکلات هموطنان بهائی در تدفین متوفیان و ارجاع یک پرونده به دادگاه انقلاب به دلیل تایید وجود ساس در زندان اوین. هر دو امروز ابلاغ شد.»

گفتنی است در چند روز گذشته برخی فعالان رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ۱۴۰۳ احضار، بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

«مهدی محمودیان»، زندانی سیاسی و فعال اصلاح طلب، عضو کمیته اطلاع‌رسانی جبهه «مشارکت» و انجمن «دفاع از حقوق زندانیان» است. او بارها به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی بازداشت و زندانی شده است.

از جمله او در ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ او به همراه عده‌ای به دلیل طرح شکایت درباره قصور در جلوگیری از ویروس «کرونا» در ایران بازداشت شدند. در کیفرخواست او و همراهانش عناوین «تشکیل و اداره گروه معاند نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» آمده‌ بود. پس از این بازداشت، حکم قبلی محمودیان به اجرا گذاشته و وی ملزم به تحمل ۵ سال حبس شد.

محمودیان در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۲ پس از سی ماه حبس از زندان «اوین» آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.