اصغر محمودیان به زندان سمنان تبعید شد

سه شنبه, 20ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

ghoveh ghazaieh

در تداوم فشار بر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، صبح امروز، یک شنبه، علی اصغر محمودیان به زندان سمنان تبعید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی اصغر محمودیان ۶۳ ساله, زندانی که به بیماریهای پروستات، گرفتگی عروق قلب, همورویید و بیماری تنفسی مبتلاست باید همواره تحت نظر پزشک باشد که تبعید وی به زندان سمنان تهدیدی برای سلامتی وی محسوب می شود.

این زندانی سیاسی به اتهام محاربه به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شده است، ماده ای که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح شده و بر اساس اصل حقوقی پذیرفته شده در قوانین ایران و بین المللی, حکم وی باید تغییر یابد.

علی اصغر محمودیان در پاییز سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شد و تا کنون ۴/۵ سال را در زندان سپری کرده است.

وی ۲۱ فروردین ماه سال ۹۳ پس از آنکه در مرخصی درمانی به سر می برد در اعتراض به وضعیت بحرانی زندان سمنان به دادسرای شهید مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرد که بلافاصله به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

زندان سمنان یک کاروانسرای قدیمی است که بدون امکانات مناسبی به زندان تغییر کاربری یافته است، تراکم جمعیت بالا، قتل، اعتیاد و تجاوز جنسی در این زندان بارها گزارش شده است، استعمال مواد مخدز توسط اغلب زندانیان یک بار محمودیان را در آستانه مرگ قرار داده بود.

در حال حاضر غیر از علی اصغر محمودیان، بهرنگ سرخوش و تعدادی از بهاییان نیز به عنوان زندانی عقیدتی و سیاسی در این زندان دوران محکومیت خود را سپری می کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.