۱۴۰ حادثه در تهران بر اثر وقوع طوفان و باد شدید

پنجشنبه, 24ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

در پی وقوع طوفان و باد شدید در تهران، کرج شهرهای استان البرز و چند استان دیگر کشور، اداره هواشناسی از امکان وقوع طوفان و تندبادهای شدید تا بعد از ظهر جمعه ۲۵ خرداد ماه خبر داد.

این در حالی است که سخنگوی آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه با اشاره به وقوع ۱۴۰ مورد حادثه در مناطق مختلف پایتخت از شهروندان خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گفته جلال ملکی، بیشتر این حوادث شامل شکستن و سقوط درختان بوده که البته مواردی از سقوط اجسام سنگین مانند سنگ نمای ساختمان و سقوط کابل برق را نیز شامل می‌شود.

به گفته این مقام مسئول تاکنون به دلیل بروز این حوادث مورد مصدومیت و جرحی گزارش نشده است.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از بروز طوفان در اتوبان تهران- کرج و سقوط درختان بر خودروهای شخصی را نشان می‌دهد.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تقویت ناپایداری‌های جوی خبر داد و گفت:«بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا روز شنبه، ۲۶ خرداد ماه، شاهد تقویت این ناپایداری خواهیم بود.»

اداره هواشناسی استان خراسان رضوی نیز از وقوع طوفان در شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد خبر داد که در بر اثر وزش‌ بادهای شدید، شکستن چندین اصله درخت، خساراتی را به خودروها و راه‌های منطقه وارد کرده‌است.

این در حالی است که کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند که روز جمعه ۲۵ خردادماه تندبادهای لحظه‌ای در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مازندران، مرکزی، سمنان، اصفهان، همدان، وخراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان ادامه یافته و شدت بیشتری بگیرد.

سازمان هواشناسی همچنین پیش‌بینی می‌کند که در در سه روز آینده شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با درخواست آماده‌باش به همه اعضای ستاد مدیریت بحران، درباره این تندبادها، خواستار لایروبی مسیل‌ها، دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌رو‌ها شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.