بازداشت یک نفر در قم به دلیل واکنش به مرگ رئیسی در فضای مجازی

جمعه, 25ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

ابراهیم رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در روز ۳۰ اردیبهشت کشته شدند.

رادیو فردا

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی از بازداشت یک شهروند در قم به دلیل واکنش به کشته‌شدن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق ایران، در سانحه سقوط هلی‌کوپتر خبر داده است.

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی روز پنجشنبه ۲۴ خرداد در بیانیه‌ای گفته است، این شهروند که به ابراهیم رئیسی و دیگر کشته شدگان در سانحه سقوط هلی‌کوپتر «توهین» و علیه پلیس در فضای مجازی «سیاه‌نمایی» کرده بود، شناسایی و بازداشت شد.

طبق این بیانیه، «تجهیزاتِ دیجیتال» این شهروند توقیف شد که در تحقیقات تکمیلی از آنها «مستنداتی مبنی بر ارتباط وی با سازمانِ تروریستیِ موساد، ایفای نقش رسانه‌ای و همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ایِ معاند و ضد انقلاب محرز شد.»

این نهاد اطلاعاتی پلیس هیچ شواهد و مدرکی در خصوص این اتهامات ارائه نکرده است.

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی همچنین جزئیات بیشتری درباره هویت این شهروند ارائه نکرده، اما گفته است او «دارای سوابقِ متعدد در اغتشاشات» است.

در پی مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در روز ۳۰ اردیبهشت، موجی از بازداشت‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی به اتهام توهین به رئیسی به راه افتاد.

در همین زمینه، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد٬ ۲۰۰ نفر از «توهین کنندگان» به ابراهیم رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در اصفهان شناسایی شدند و برای آنان پرونده تشکیل شد.

محمد موسویان گفته بود: «با دستور دادستان کل کشور و تاکید رئیس کل دادگستری استان مبنی بر برخورد قضایی قاطع با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، بیش از ۲۰۰ نفر که اخبار کذب و محتوای توهین آمیز به شهدای خدمت داشته را شناسایی و برای آنان در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شد. »

مقامات جمهوری اسلامی و رسانه‌های نزدیک به آن، از ابراهیم رئیسی و همراهان او که در سانحهٔ سقوط هلیکوپتر جان باختند با عنوان «شهدای خدمت» یاد می‌کنند.

پس از انتشار خبر ناپدید شدن بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق ایران و هیئت همراه او در روز ۳۰ اردیبهشت، شبکه‌های مجازی فارسی‌زبان، مملو از پیام‌هایی در قالب طنز بود که برای انتشار خبر مرگ آن‌ها دعا می‌کردند.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.