یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید ساخت‌و‌ساز در پارک لاله منتفی شد

جمعه, 25ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

 

رادیو فردا

به‌دنبال اعتراض‌ها و جنجال‌ها بر سر قطع درختان پارک لاله تهران برای ساخت نمازخانه و فرهنگسرا، یک عضو شورای شهر روز جمعه ۲۵ خرداد به خبرگزاری ایلنا گفت «قرار شد در پارک لاله هیچ ساخت‌وسازی صورت نگیرد و این موضوع به‌صورت کامل منتفی شد».

اردیبهشت امسال، پس از استقرار کانکسی در اطراف حریم این پارک، شماری از شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله خبر دادند که احتمالاً قرار است در این قسمت ساخت‌و‌سازی صورت بگیرد و درختان آن قطع شود.

همان زمان شبکه خبری شرق نیز در گزارشی نوشته بود تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیروهای خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

پرس‌وجوی شهروندان از مدیر پارک و شهرداری منطقه نیز با این پاسخ مواجه شد که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع خواهد شد.

یکی از شهروندان تهرانی نگران قطع درختان کهنسال در پارک لاله تهران. پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت
بیشتر در این باره:

مهدی چمران: بعد از ماه رمضان احساس کردیم باید در پارک لاله ساخت‌وسازی انجام شود

با این حال خبرگزاری ایلنا چند هفته پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها و اعتراضاتی که برانگیخت، به‌نقل از جعفربندی شربیانی، عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، نوشته است که «شهرداری قول داده فعلاً ساخت‌وسازی در این محدوده نداشته باشد».

مهدی عباسی، دیگر عضو شورای شهر تهران، نیز به این خبرگزاری گفته «قرار شد در پارک لاله هیچ ساخت‌وسازی صورت نگیرد و این موضوع به‌صورت کامل منتفی شد.»

در پی تجمع شماری از شهروندان در اعتراض به حصارکشی در پارک لاله تهران، رئیس شورای شهر تهران گفته بود که این اقدام مربوط به طرح «ساخت مسجد و کتابخانه» در همهٔ پارک‌های بزرگ شهر است.

مهدی چمران دربارهٔ مسئله قطع درختان این پارک هم گفته بود که «البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیئت مورد نظر طرح را بررسی کند و اگر نیاز بود، احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.»

اظهارات آقای چمران در مورد قطع نکردن درختان در حالی بیان می‌شود که محوطهٔ حصارکشی‌شده در پارک لاله بیش از سه هزار مترمربع است و ویدئوهای مربوط به منطقهٔ حصارکشی‌شده نشان می‌داد درختان تنومند بسیاری در داخل محوطهٔ حصارکشی‌شده قرار دارد.

خبر قطع شمار زیادی از درختان پارک لاله به‌بهانهٔ ساختن فرهنگسرا در شرایطی منتشر می‌شود که تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان است و مردم این شهر به‌طور ملموسی با چالش آلودگی هوا در این کلان‌شهر دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

علاوه بر انتقادها از ساخت‌و‌ساز در پارک لاله، پیشتر طرح جنجالی ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران نیز انتقادات شدیدی علیه علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در فضای رسانه‌ای و مجازی ایران مطرح کرده است.

مهدی چمران در این زمینه نیز گفته بود که «برای ساخت این مسجد در پارک قیطریه یک درخت هم قطع نمی‌شود و هر کسی که درختی قطع کرد را بیاورید، پایش را قطع کنیم.»

مهدی عباسی، عضور شورای شهر تهران درباره ساخت‌و‌ساز در پارک قیطریه نیز گفته در این زمینه هم «قرار شد طرحی در مساحت نهایت ۲۰۰ متر در یک طبقه به کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ارائه دهند تا در مورد آن بررسی شده و در نهایت براساس آن به نتیجه مشخصی برسیم.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.