دلیل خجالت آور “جلوگیری از خروج” قهرمان ملی برای شرکت در المپیک پاریس

شنبه, 26ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

حذف به جرم همراهی با رسول خادم

نجمه خدمتی: فدراسیون پاسپورتم را گرو گرفت تا با هزینه شخصی هم به آلمان نروم

پیام یونسی‌پور – یورونیوز

«نجمه خدمتی» دختر ملی‌پوش تیراندازی ایران به رقابت‌های جهانی این رشته که حکم انتخابی المپیک پاریس را داشت اعزام نشد. او به خبرگزاری ایرنا گفته بود که فدراسیون تیراندازی، پاسپورت او را مصادره کرده و به او تحویل نمی‌دهد تا مبادا با توجه به صادرشدن ویزایش، با هزینه شخصی راهی آلمان و رقابت‌های انتخابی شود.

یک منبع آگاه در وزارت ورزش به «ایران وایر» گفته است که «حراست وزارت ورزش و جوانان» طی ماه‌های گذشته، برخی از ورزشکاران زن و مرد ایرانی را در «فهرست سیاه موقت» این وزارت‌خانه قرار داده و از اعزام آن‌ها تا اطلاع ثانوی به رقابت‌های بین‌المللی، جلوگیری خواهد شد.

این منبع آگاه می‌گوید برخی فعالیت‌های اجتماعی خانم نجمه خدمتی از جمله همکاری با انجمن خیریه «رسول خادم» در مناطق محروم و کمک به شهروندان آسیب‌دیده است.

موسسه خیریه «خادمین امام علی»، در یک دهه گذشته زیر نظر رسول خادم و برخی چهره‌های ورزشی و هنری کشور، فعالیت‌های خود را در کمک‌رسانی به مناطق محروم، شهروندان سیل‌زده و زلزله‌زده و حتی کمک‌رسانی به کودکان نیازمند در دوران همه‌گیری کرونا برای تهیه تبت و ابزار آموزشی گسترش داده بود. نجمه خدمتی، یکی از ورزشکارانی است که با این انجمن همکاری می‌کند و حتی همراه با اعضای این موسسه به مناطق محروم می‌رود.

11.jpgنجمه خدمتی البته مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران که به موسسه رسول خادم نزدیک است، مورد غضب قرار گرفته و حتی شانس حضورش در المپیک را از دست داده است؛ اما او تنها ورزشکار زن ایرانی نیست که با تصمیمات سیاسی، حکومتی یا امنیتی در سال‌های اخیر، قربانی می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.