پزشکیان: گشت ارشاد، حذف حجاب اجباری، آزادی زندانیان سیاسی و اقتصاد از اختیارات من نخواهند بود

دوشنبه, 28ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری © پزشکیان

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان که امروز یکشنبه ٢٧ خرداد ماه به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد گفت که او تا آنجا که بتواند جلوی گشت ارشاد و برخورد آن با زنان را خواهد گرفت و نمی‌تواند در این زمینه وعده و قول غیرعملی بدهد. پزشکیان تأکید کرد که او ناچار است متصدیان و متولیان گشت ارشاد را قانع کند که از برخورد با زنانی که حجاب اجباری را برنمی‌تابند، خودداری ورزند.

مسعود پزشکیان همچنین حرکت به سمت حذف ایدۀ حجاب اجباری را ناممکن خواند. او گفت که در صورت انتخاب شدن حتا آزادی زندانیان سیاسی در حوزۀ اختیارات او نخواهد بود و اگر بخواهد کاری هم در این زمینه بکند اختیار آن را نخواهد داشت. مسعود پزشکیان در ادامه گفت : “اگر مقامی به شما وعده آزادی زندانیان در قوۀ مجریه را داد به شما خیانت کرده و شما را فریب داده است.” مسعود پزشکیان در ادامه تصریح کرد : “آنان که برای رأی [جمع کردن] وعده‌ای خارج اختیار خود دادند، اشتباه کردند.” پزشکیان گفت که او دربارۀ آیندۀ اقتصادی کشور نیز وعدۀ غیرعملی نخواهد داد.

مسعود پزشکیان در جای دیگری از سخنانش از دانشجویان و جوانان خواست که “احترام و جایگاه [رهبر] را نگه” دارند. او گفت : “من رهبری را قبول دارم. حق ندارید به کسی که قبول دارم توهین کنید.” مسعود پزشکیان نگفت که آیا انتقاد از رهبر میّسر است و اگر انتقادی صورت بگیرد فرد منتقد به اتهام یا بهانۀ “توهین به رهبری” تحت پیگرد قرار می گیرد یا نه. او گفت که آزادی از نظر او پرهیز از زیرسئوال بردن “اعتقادها و باورها است.”

مسعود پزشکیان ایرانیان مقیم خارج از کشور را نیز متهم کرد که قصد “نابود کردن کشور” را دارند و به “دنبال  تبدیل کردن اعتراض به اغتشاش هستند.” وی سپس گفت که ایرانیان خارج از کشور “دلسوز کشور نیستند” و اگر کسانی در داخل با پیروی از آنان نمی‌خواهند در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند “طبیعتاً باید انتظار نتایج و عوارض آن را برای خود و کشور داشته باشند.”

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.