تشدید درگیری های مرزی خطر جنگ گسترده میان اسرائیل و حزب‌الله را افزایش داده است

جمعه, 1ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

آتش سوزی در خاک اسرائیل در پی حملات حزب الله لبنان.

آتش سوزی در خاک اسرائیل در پی حملات حزب الله لبنان. REUTERS – Ayal Margolin

درگیری‌های مرزی میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان در هفته های گذشته بی وقفه‌ بوده و دائماً نیز رو به وخامت نهاده‌اند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا در ملاقات روز پنجشنبه بیستم ژوئن با مشاور امنیت ملی اسرائیل و وزیر امور راهبردی این کشور خواستار یک راه حل سیاسی برای پایان یافتن این درگیری ها و بازگشت ساکنان مرزی اسرائیل و لبنان به خانه هایشان شد.

بیست و چهار ساعت پیش از این سخنان، حسن نصرالله، رهبر حزب الله، هشدار داد که هیچ نقطه از خاک اسرائیل مصون از حملات موشکی و پهپادی حزب الله نخواهد ماند، در صورتی که اسرائیل بخواهد به حزب الله و لبنان حمله کند. نصرالله حتا تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ گسترده میان این گروه و اسرائیل شعله های آن در کل مدیترانه از جمله در قبرس زبانه خواهند کشید.

ساعاتی پیش از این تهدید ارتش اسرائیل اعلام کرد که طرح‌های عملیات نظامی علیه لبنان را تصویب کرده و وزیر امور خارجۀ اسرائیل، ایسرائیل کاتس اظهار داشت که در یک جنگ تمام عیار حزب الله نابود خواهد شد. در این حال، رهبر حزب الله هشدار داده است که در صورت حملۀ اسرائیل این کشور با حملات گستردۀ حزب الله در زمین، دریا و هوا روبرو خواهد شد و صد هزار رزمندۀ حزب الله آمادۀ جنگ هستند. 

 از: ار اف ای

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.